Anonym (vilka fötter?) skrev 2014-03-17 16:47:48 följande:
Hur vet du vad TS har på fötterna? Du uttalar dig tvärsäkert utan att ha en aning, utan att ha sett hennes väskor och grunden till den rimliga misstänksamhet hon känner.
Det låter nästan som du representerar bolaget på något sätt men i så fall vore det ärligare att vara rak och öppen med detta.
Personligen har jag ingen som helst aning men tycker det låter som ett väldigt smart sätt att tjäna pengar (kortsiktigt). Handla 2:a sortering billigt och kräng via postorder, var generös med återbetalning (eftersom de allra flesta a) inte upptäcker felen eller b) inte orkar klaga/bråka).
När TS kollar med producenten så svarar de att de inte kan garantera äktheten/kvaliteten.
Min gissning är att detta sker lite halvt om halvt med tillverkarnas godkännande, typ: "köp gärna vår 2:a, 3:e-sortering och sälj men vi kommer inte ta ansvar för något. Om vi tillfrågas kommer vi att svara att vi inte kan garantera kvaliteten."
Alla tjänar pengar och konsumenterna får lite sämre grejer men iofs till lite bättre priser (antar jag, vet inte prisnivån på Zalando)..
Att någon anonym spekulerar runt detta på ett internetforum - utifrån uppenbara kvalitetsbrister - kan aldrig betraktas som förtal.
Vem är du anonym (?) ?
Vad är ditt intresse i detta?
Har arbetat med denna typ av försäljning under ca 10 år. Vet hur mkt rykten och uppfattningar som figurerar kring olika distributörer.
Inget företag VÅGAR sälja kopior och säga att det är äkta. Detsamma att sälja kopior är ur ekonomisk och juridisk synpunkt direkt " livsfarligt "
Du kan få hela ditt varulager konfiskerat av KFM, om du har det i Sverige, om ngn påstår att du har kopior.
Se på COOP och tvisten med Converse. Här påstår Converse att COOP säljer kopior men så är inte fallet.
Här har Coop köpt upp skor från en agent i ett annat land, har alla dokument som behövs men blir trots det anmälda.
Företag skulle aldrig acceptera att ett postorderföretag ligger och kränger deras produkter som kopior !!
Har du åkt in till Italien med en kopia, oavsett vilken vara, och blir stoppad av Tullen.
Då vet du vad som händer ! Bara tråkigheter och elände samt fruktansvärt dyrt.