• Anonym (ohnoooo)

Zalando säljer fejk?

Beställde hem två väskor från zalando en michael kors selma och en ralph ralph lauren väska
    båda hade MASSOR med defekter som en äkta väska aldrig skulle kunna gå igenom kontrollerna som är gjorda på de äkta.
    Provad MK väskan en dag på stan och den blev mer ostabil för varje timme.
    Ralph lauren väskan var också full med defekter.

zalando säger att dom har samarbete med dessa designers och att väskorna är genuina.

Men när jag mailade till Ralph lauren själva så säger dom att dom inte kan garantera äkthet på zalandos väskor.
    väntar fortfarande på svar från MK.

Någon med erfarenheter, jag har googlat lite och vet att folk ialafll har haft problem med märkeskläderna och misstänk att dom var oäkta.

• Svar på tråden Zalando säljer fejk?
  • cirkusmusen

Jag skulle köpa en barbourjacka, var inne på zalando där de såldes där men barbour har inget samarbete med Zalando alls. Efter det har jag fått bilden av att zalanod säljer fejk.

• Siilje

Har.inte köpt så jätte dyra saker från zalando.

Lite från noa noa o desigual kanske i mellanklassen.

Har inte märkt några defekter eller något som tyder på att det skulle vara oäkta.

Undra vad MK svarar man hoppas ju att man skall kunna lita på att man får vad man betalar för.

• Anonym (ohnoooo)
    Siilje skrev 2014-03-17 11:49:48 följande:
    Har.inte köpt så jätte dyra saker från zalando.
    Lite från noa noa o desigual kanske i mellanklassen.
    Har inte märkt några defekter eller något som tyder på att det skulle vara oäkta.

Undra vad MK svarar man hoppas ju att man skall kunna lita på att man får vad man betalar för.
    Jag jämförde min äkta från mk med den från zalando det var en väldigt skillnad, har du sett lödningen som görs på kanterna av selma väskan? dom var bubliga precis överallt och dom hade spillt sådan färg på väska, limmet losnade på axelremmen och den trådade sig inuti och även dustbagen trådade sig... den känns iallfall inte genuint.
  • Siilje
    Anonym (ohnoooo) skrev 2014-03-17 11:52:34 följande:
    Jag jämförde min äkta från mk med den från zalando det var en väldigt skillnad, har du sett lödningen som görs på kanterna av selma väskan? dom var bubliga precis överallt och dom hade spillt sådan färg på väska, limmet losnade på axelremmen och den trådade sig inuti och även dustbagen trådade sig... den känns iallfall inte genuint.

Va?? Så skall det INTE vara.. Måste jämföra mina koftor när jag kommer hem.. Har en från zalando och en från från noa noa.com
  • Anonym (ohnoooo)

Fick svar från MK nu att dom inte kan garanter äkthet hos zalando och dom rekommenderar att köpa i en MK butik eller hos en riktig affär som har MK.

• Anonym (?)

Om dom nu säljer kopior så är dom modiga.
    Använder även märkenas egna bilder.

Vad säger dom själva på frågan om äkta eller falska ?

• Anonym (ohnoooo)
    Anonym (?) skrev 2014-03-17 15:53:33 följande:
    Om dom nu säljer kopior så är dom modiga.
    Använder även märkenas egna bilder.

Vad säger dom själva på frågan om äkta eller falska ?
    självklart äkta sa dom

Men jag fick pengarna tillbaka även fast jag haft ena väska i två månader, det var om om dom ville bli av med mig bara.
  • Anonym (?)
    Anonym (ohnoooo) skrev 2014-03-17 15:56:49 följande:
    självklart äkta sa dom

Men jag fick pengarna tillbaka även fast jag haft ena väska i två månader, det var om om dom ville bli av med mig bara.
    jag är mkt tveksam till om det är kopior, med tnke på deras hemsida ???
  • Anonym (ohnoooo)
    Anonym (?) skrev 2014-03-17 16:01:16 följande:
    jag är mkt tveksam till om det är kopior, med tnke på deras hemsida ???
    Den väskan jag fick var då inte i samma kvalite som dom på NK . läste du mitt inlägg ovan så ser du var felt på den var, på MK väskan alltså.
  • Anonym (?)
    Anonym (ohnoooo) skrev 2014-03-17 16:03:55 följande:
    Den väskan jag fick var då inte i samma kvalite som dom på NK . läste du mitt inlägg ovan så ser du var felt på den var, på MK väskan alltså.
    En defekt väska bekräftar inte regeln.....

Dom är för stora för att våga köra på och sälja kopior, jag tror du får ge dig med att sprida detta rykte! Skäms
Svar på tråden Zalando säljer fejk?