Inlägg från: MeraMia |Visa alla inlägg
  • MeraMia

Tips på exotiska resmål

Har letat och letat efter den perfekta resan men det är ju en djungel. Vet inte alls vad vi ska välja!

Jag vill gärna ha tips på resor till exotiska ställen.
    Vi vill åka i mellandagarna och va borta ca 2 veckor. Alltså skönt och varmt i januari, och inga regnperioder.
    Vi vill sola, bada och åka på nån utflykt ibland.
    15 pers, tre generationer och barnen är 2-13 år. Det måste passa alla åldersgrupper alltså!
    Inte nåt smekmånadsställe och inte partyställen.
    Vi vill bo på ett hotell under hela vistelsen, minst 4-stjärnigt.
    Pris är inte så viktigt som kvalitet. (Fast vi har inte råd med 7-stjärnigt)

Allt runt Medelhavet är ointressant, samt Thailand, Dominikanska Republiken och Dubai.

Har ni några bra tips på ställen dit inte så många svenskar åker?

• Svar på tråden Tips på exotiska resmål
  • MeraMia
    Ciliaja skrev 2014-03-17 19:29:32 följande:
    Vi var på Aruba i november, Underbart. vi skulle gärna åka dit igen.
    Okej :) Jag är nyfiken på Aruba. Vet att min bror och hans fru varit där men jag kan kolla om det är ett alternativ.
  • MeraMia

Tack för alla tips! Jag kollar upp allt ni skriver. Kom gärna med fler :)

Tror att det är för långt att flyga till Cook-öarna med små barn, annars såg det jättefint ut. Filippinerna kan nog också bli för långt för småttingarna.

Vietnam har jag varit väldigt sugen på ända sen jag skaffade ett fadderbarn där för en väldans massa år sen.

Var är det minst svenskar tror ni - Kambodja eller Vietnam?

• MeraMia

Ryssar alltså...det ska jag lägga på minnet. Har mest varit utsatt för tyskar förr, dom va inte så otrevliga men rökte och pratade jättehögt överallt och hela tiden.

Jag har inget emot svenskar egentligen men när man är utomlands känns det inte så exotiskt när man hör nån prata svenska vid bordet bredvid liksom. Jag vill inte fatta vad folk säger när jag är på semester :)

Svar på tråden Tips på exotiska resmål