• emelieB

Varm smörgåstårta!

Hej!
    Delar av sambons släkt kommer till helgen och ska då fira mig som fyller år till veckan
    Vi ska bort på dagen och vill bjuda på något mer matigt än bara fika, och med lite tidsbrist tänkte vi att varm smörgåstårta blir bra!
    Nu vill jag ha ditt bästa recept!! Eller tips på fyllningar.. TACK

• Svar på tråden Varm smörgåstårta!
  • lyckligmamma87

Vill oxå ha tips

• Tonka

Aldrig hört talas om varm smörgåstårta... Men det låter spännande!!

• MiaIa90

Vet en jätte god tårta men har inte receptet på den men kan leta fram de.
    Sen finns se en del att hitta på Google med.

• Duckan

Fanns en hel tråd i ämnet för nåt år sen där folk både sågade och delade recept ts.
    De gånger jag har blivit bjuden på det har det varit hönökaka, bacon, purjo och creme fraiche.

• Lajkie

Den med bacon och purjo tyckte inte jag var så god.. Har ni testat kebabtårtan från familjen annorlunda? Den är god!
    Googla recept.

Annars kan jag tänka mig att ost, skinka, tomat kan vara gott. Och så nån röra.

• Duckan

Uuh, nej jag gillar inte kebab så det låter inte gott i mina öron alls Lajkie. En smaksak såklart.
    Skinka, ost och tomat gör det ju lite pizzalikt så det funkar säkert bra. Jag tycker bacon/purjo var jättegod.

• Lajkie

Ha ha ha.. Nä om du inte gillar kebab så prova inte den :P

Jag blev så sugen på varm smörgåstårta nu. Det ska jag nog göra imorgon!

• Lajkie

Men vad ska man ha för röra? På vanlig smörgåstårta brukar jag göra en med creme fraiche, salladskrydda på burk och skinka men vet inte om det passar?
    Vitlökssås kanske...

• Duckan

Jag tror att det mesta passar, bara man själv gillar det. Creme fraiche hade som sagt de som bjöd mig på det i sin.

Svar på tråden Varm smörgåstårta!