• kenneth56

Är man en dålig pappa för att man inte vill byta blöjor eller mata?

Jag och min kära fru var rörande överens om att efter bebisens ankomst så är det hon som kommer att sköta blöjbyte och matning. Men idag kom hon hem ifrån mvc där det hade funnits en tolk och förklarat graviditeten och annat för henne, så nu gormar hon om att "in Sverige men are good, they change blöjor too".
    Hur kan jag få henne att förstå att en bra pappa inte behöver att byta blöjor, mata och annat sånt för att vara en bra far. Jag kommer såklart att leka med ungen då och då och vara väldigt delaktik i uppfostran. 

• Svar på tråden Är man en dålig pappa för att man inte vill byta blöjor eller mata?
  • Emmalinnéa
    kenneth56 skrev 2014-03-18 21:36:57 följande:
    Jag och min kära fru var rörande överens om att efter bebisens ankomst så är det hon som kommer att sköta blöjbyte och matning. Men idag kom hon hem ifrån mvc där det hade funnits en tolk och förklarat graviditeten och annat för henne, så nu gormar hon om att "in Sverige men are good, they change blöjor too".
    Hur kan jag få henne att förstå att en bra pappa inte behöver att byta blöjor, mata och annat sånt för att vara en bra far. Jag kommer såklart att leka med ungen då och då och vara väldigt delaktik i uppfostran. 
    Skaffa inte barn om du inte är beredd att ta hand om det! Det är ett GEMENSAMT barn.
  • kenneth56
    Emmalinnéa skrev 2014-03-18 21:39:45 följande:
    Skaffa inte barn om du inte är beredd att ta hand om det! Det är ett GEMENSAMT barn.
    Läs kvinna vad det står i min trådstart. Jag kommer att uppfostra barnet och leka ibland. 
  • Emmalinnéa
    kenneth56 skrev 2014-03-18 21:41:27 följande:
    Läs kvinna vad det står i min trådstart. Jag kommer att uppfostra barnet och leka ibland. 
    Detta är en skämttråd va?
  • Spnks

Jasså, du igen..

Ska stackars Candy behöva göra allt? Eller ja, det är ju trevligt att du kan tänka dig leka med ungen då och då..

• vecka9
    Emmalinnéa skrev 2014-03-18 21:42:18 följande:
    Detta är en skämttråd va?
    Självklart.
  • PrinsessanLeia

Ja du är en dålig pappa. En förälder som är en bra förälder väljer inte bort valda delar av föräldraskapet.

• Emmalinnéa
    vecka9 skrev 2014-03-18 21:43:50 följande:
    Självklart.
    va tur men man vet ju aldrig det finns människor till allt 
  • mamma 10

Knäppgök! Men tyvärr förekommer resonemanget. Sorgligt!

• Toktrasan

Öööh, ja - En dålig pappa - och en lika dålig partner till mamman...

Men det är klart, blöjor och matning är övergående - fixar du lek och uppfostran så lär du ha fullt upp om några år - och då får väl självklart mamman lite ro och vila, eller?

• Dr to be

OM tråden nu skulle vara sann: JA- du är en dålig far samt dålig partner och ett skämt till vuxen människa. Ditt barn är ditt barn och det är lika mycket ditt ansvar att byta blöjor, trösta, mata, leka, lära, vara hemma och ta hand om barnet när barnet är sjukt, disciplinera, älska, mysa, krama. Så är det med det

Svar på tråden Är man en dålig pappa för att man inte vill byta blöjor eller mata?