• kenneth56

Är man en dålig pappa för att man inte vill byta blöjor eller mata?

Jag och min kära fru var rörande överens om att efter bebisens ankomst så är det hon som kommer att sköta blöjbyte och matning. Men idag kom hon hem ifrån mvc där det hade funnits en tolk och förklarat graviditeten och annat för henne, så nu gormar hon om att "in Sverige men are good, they change blöjor too".
    Hur kan jag få henne att förstå att en bra pappa inte behöver att byta blöjor, mata och annat sånt för att vara en bra far. Jag kommer såklart att leka med ungen då och då och vara väldigt delaktik i uppfostran. 

• Svar på tråden Är man en dålig pappa för att man inte vill byta blöjor eller mata?
  • lövet2

Man är ingen dålig pappa för att man inte vill göra det. Man är en dålig pappa om man inte gör det ändå. Barnet behöver mer av sin pappa än lite förströdd uppmärksamhet och små anfall av uppfostran.

• Whitetrash86

Du är med om mycket du. Måste vara jobbigt att aldrig ha en lugn stund... bara en massa gormande, klagande, anmälningar hit och dit.
    Jag tycker synd om dig Kenneth

• MalinEddie
    lövet2 skrev 2014-03-18 22:04:42 följande:
    Man är ingen dålig pappa för att man inte vill göra det. Man är en dålig pappa om man inte gör det ändå. Barnet behöver mer av sin pappa än lite förströdd uppmärksamhet och små anfall av uppfostran.
    Avskyr CIO-metoder.
  • Ingram

Nej jag tycker inte du är en dålig pappa för det, min man har knappt bytt blöja på vår son och det finns vissa andra saker han också valde bort.
    Däremot är det dåligt om din flickvän nu inte är överens och tycker att du ska göra dessa saker, ditt barn bryr sig inte om du byter blöja eller inte men din flickvän kanske gör det.
    Personligen så valde jag också bort det till en viss del för vi hade en au- pair hos oss och eftersom vi hade det kunde jag välja bort "tråkiga och äckliga" saker och inte tycker jag direkt jag är en dålig mamma för det.
    Är din tjej okej med att du inte byter blöja speciellt ofta så är det fint och du kommer troligen bli en jättebra pappa ändå.

• studentbruttan29

Varken kvinnor eller män behöver byta blöjor på sina barn. Men känns ju lite taskigt att inte byta liksom på de små. Kan du inte hyra in en blöj-bytare som bor hos er på heltid? Kanske en kriminell smal liten tjej som kan bo hos er på heltid i utbyte mot sex med dig? Du som är så fin lockar säkert nån kriminell stackare. Är väl ultimat att kunna utnyttja TVÅ tjejer hemma hos dig? Lycka till!

• Lindsey Egot the only one

Stackars Candy!

Du har inte lite krav på denna thailändska fru. Hon får inte bli gammal, inte bli tjock, hon ska vara en hushållerska och nu även göra allt med bebisen. I mina ögon Kenneth förstår jag varför du inte har kunnat få en kvinna i Sverige med den kvinnosynen á La 50-tal som du har. Väx upp och kliv in i 2014!

Byta blöjor SKA du göra för ditt barns skull. Mata? Ja det kanske du inte kan det första halvåret om du nu inte också får bröstmjölk. Men sedan borde du kunna ge ditt barn mat så som puré och välling när det blir dags.

Hon känner sig säkert grundlurad av dig och borde ta första planet hem till Thailand!

• Linda0509
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-18 23:09:07 följande:
    Stackars Candy!

Du har inte lite krav på denna thailändska fru. Hon får inte bli gammal, inte bli tjock, hon ska vara en hushållerska och nu även göra allt med bebisen. I mina ögon Kenneth förstår jag varför du inte har kunnat få en kvinna i Sverige med den kvinnosynen á La 50-tal som du har. Väx upp och kliv in i 2014!

Byta blöjor SKA du göra för ditt barns skull. Mata? Ja det kanske du inte kan det första halvåret om du nu inte också får bröstmjölk. Men sedan borde du kunna ge ditt barn mat så som puré och välling när det blir dags.

Hon känner sig säkert grundlurad av dig och borde ta första planet hem till Thailand!

• viseversa

Oj ts avreggade sig. Efter alla hans idiotiska trådar som skriker gubbslem som vill ha en liten thai slav så var denna tråd den som fick honom att ta bort sitt konto? Eller var det någon av dom andra trådarna kanske?

• Lindsey Egot the only one
    viseversa skrev 2014-03-19 08:42:09 följande:

Oj ts avreggade sig. Efter alla hans idiotiska trådar som skriker gubbslem som vill ha en liten thai slav så var denna tråd den som fick honom att ta bort sitt konto? Eller var det någon av dom andra trådarna kanske?

Jag tror han låser in frugan nu så hon inte blir försvenskad.
Svar på tråden Är man en dålig pappa för att man inte vill byta blöjor eller mata?