Torra och spruckna hälar? Finns det hjälp?
Jag har fått så torra och spryckna hälar och det hjälper inte
att smörja med olika fotsalvor? Har provat.
Vad kan jag gör åt detta mera?
Jag har fått så torra och spryckna hälar och det hjälper inte
att smörja med olika fotsalvor? Har provat.
Vad kan jag gör åt detta mera?
Jag filar bort alla sprickor, har på lanolinsalva och använder yllestrumpor. Jag får inga problem så länge jag gör så.
Äter du mycket bröd? Mina hälar var väldigt spruckna och jag höll på i flera år med krämer o filade mm men det gick aldrig riktigt över. Jag hörde att det kunde vara för att jag åt bröd varje dag. Jag slutade att äta bröd och bara några veckor efter så var fötterna fina utan att jag hade gjort något med dem.
På Apoteket på barnavdelningen. Används till bröstvårtor vid amning.
Hyvla bort det värsta med sån där fothyvel och smörj med kräm just för spruckna hälar. Dra på plastpåse och strumpa och sov i det. Underhåll med vanlig fotkräm,vi kör med helosan och den funkar bra.
Fotbad, fila, smörja. Och ofta. Det enda som funkar på mig när de spricker.
Sköter man om fötterna regelbundet så spricker de inte..........det är ju den hårda huden man regelbundet ska fila och ta bort. Då slipper man sprickorna. Nån gång emellanåt kan man gott kosta på sig fotvård hos någon, brukar vara väl spenderade hundralappar.
Jag filar och maken smörjer fötterna,men hans hälar spricker ändå. Han står och går i träskor hela dagarna-sånt påverkar mycket. Det har dock blitt bättre.