Hemmagjorda hamburgare?
Nån som har ett kanonrecept på färsen och lite roliga tillbehör?
Kanske ett enkelt recept på hamburgerbröd också?
Nån som har ett kanonrecept på färsen och lite roliga tillbehör?
Kanske ett enkelt recept på hamburgerbröd också?
*Favoritar* Jag vill också veta Satt själv och funderade på hemgjorda hamburgare till middag!
Jag har ingenting annat än kryddor i färsen faktiskt.
Sen kan man göra hemmagjord dressing med lite chilisås, senap, hackad inlagd gurka, creme fraiche/kvarg och finhackad gul lök - gott!
Älgburgare serveras förslagsvis med västerbottensost.
Jag tycker färsen håller ihop utan problem. Jag hade bara köttfärs och kryddade med salt och peppar.
Jag brukar improvisera för det mesta... Gillar dock att krydda med vitlök (mycket!!) och oregano. Vill man piffa till det kan man stoppa i oliver och fetaost kanske. Jag brukar göra en god röra till på chevreost och créme fraich (bara gegga ihop). Sen brukar vi ha bladspenat, tomat och majonnäs till så får man en ganska lyxig god burgare. Vi bjöd på hemmagjorda grillade hamburgare när maken fyllde år i fjol, det blev mycket populärt. Men bröden köpte vi...
Blanda ner soltorkade tomater , fetaost och gröna oliver. Eller bara en ingrediens av dom. Nerskivade Soltorkade tomater är en favorit jag har i allt..
Åt hemmagjord hamburgare igår faktiskt.
Mald högrev (japp man är med i tiden), bara salt, peppar, fond i färsen. Hackade isbergsallad och advokado och blandade ihop det med en vinegrett med italiensk kryddblandning. Stekte en gul lök och bacon. Gratinerade burgaren med Goudaost. Serverade i stora isbergsblad och max orginaldressing.
Blev super....funderar på en andra vända idag. Advokadon gjorde susen.