• Anonym (undrar)

Gemensam vårdnad

Hur går det till när mamman vägrar gemensam vårdnad och pappan vill ha det?

• Svar på tråden Gemensam vårdnad
  • Anonym (soc.)

Om hon sitter på ensam vårdnad och han vill ha gemensam så får han stämma henne i rätten.

• Anonym (undrar)

Oj ska det verkligen behöva gå så långt?

• Philippa
    Anonym (undrar) skrev 2014-03-20 16:58:25 följande:
    Oj ska det verkligen behöva gå så långt?

Ja, så är det.
  • Anonym (undrar)
    Philippa skrev 2014-03-20 17:01:50 följande:

Ja, så är det.
    Okej. skriver åt min son hans tjej vägrar helt plötsligt att gå med på gemensam vårdnad, dom är ej sambos men ska bli i framtiden är planen i alla fall och nu bara tvärvägrar hon gå med på vårdnaden
  • Anonym (Z)
    Anonym (undrar) skrev 2014-03-20 17:09:10 följande:
    Okej. skriver åt min son hans tjej vägrar helt plötsligt att gå med på gemensam vårdnad, dom är ej sambos men ska bli i framtiden är planen i alla fall och nu bara tvärvägrar hon gå med på vårdnaden

Hur gammalt är barnet? Är hon föräldraledig kan det vara därför hon vägrar gv nu, har gon ev så får hon hela föräldraledigheten
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Z) skrev 2014-03-20 17:16:57 följande:
    Hur gammalt är barnet? Är hon föräldraledig kan det vara därför hon vägrar gv nu, har gon ev så får hon hela föräldraledigheten

Barnet är 4 månader och precis det du skriver är min spekulation oxå. Men jag vet inte
  • Anonym (Z)
    Anonym (undrar) skrev 2014-03-20 17:20:26 följande:
    Barnet är 4 månader och precis det du skriver är min spekulation oxå. Men jag vet inte

Då är det nog så att hon vill ha föräldradagarna själv ska du se, vill han som pappa vara föräldraledig? Vill han ha gv så är det stämning i tr om hon inte går med på det självmant. Tänk på att det kan ta lång tid i tr så dagarna kan hinna ta slut om ni inte ansöker om gv interemistiskt
  • Anonym (undrar)

Han ville vara föräldraledig lite nu i sommar det var därför han ville få iväg pappret

• Anonym (Z)
    Anonym (undrar) skrev 2014-03-20 17:37:26 följande:
    Han ville vara föräldraledig lite nu i sommar det var därför han ville få iväg pappret

Då får vi hoppas han får igenom det interimistiskt isåfall för ja tr där kan det ta mellan 6-18 månader beroende på om de anser utredning behövs eller ej
  • Philippa
    Anonym (undrar) skrev 2014-03-20 17:37:26 följande:

Då måste han skaffa en advokat imorgon och hålla tummarna att det går snabbt....
Svar på tråden Gemensam vårdnad