Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

våldtog han mig?

Anonym (bigg) skrev 2014-03-20 23:57:26 följande:
    Det är sorgligt att du dricker dig redlös och redan som 17-åring har minnesluckor. Med det menar jag självklart inte att du får skylla dig själv, utan visst blev du sexuellt utnyttjad. Tyvärr är det väldigt svårt att i sådana situationer värja sig mot alla typer av angrepp.

Du har på ett brutalt sätt vaknat upp och blivit medveten om vad som kan hända, men det är jättebra att du kan prata om det, för många sluter sig och behåller allting inombords av skam över det man blivit utsatt för.
    Amen vafan! Är det verkligen hennes alkoholvanor du väljer att fokusera på? Så jäkla lågt att på en gång börja kommentera offrets vanor och beteende. Lägg av på en gång!

Till dig som skrev tråden: Om du var så full att du inte minns och inte var medveten om vad du gjorde så var du i ett så kallat hjälplöst tillstånd. Det innebär att personen som hade sex med dig begick ett brott. Du har ingen som helst skuld i det här. Du har rätt att supa dig aspackad utan att någon ska få ta sig rättigheter med din kropp. Jag tycker absolut att du ska anmäla!

Angående att folk tycker att du är slampig - ge fan i vad de säger. För det första så har du ju inte medvetet legat med honom, du har blivit utsatt för ett brott. Det är som att säga att någon som har blivit rånad är slösaktig med pengar. För det andra så spelar det ingen roll hur många du ligger med, det är helt och hållet ditt beslut. Att hans kompisar säger att du är slampig är ett försvar från deras håll, för att skydda sin vän. Genom att lägga skulden på dig så rentvås han i deras ögon.

Jag blir väldigt glad över att du har pratat med människor, det är kanonbra! Ta stöd och hjälp av dem och anmäl killen. Och sluta vara elak och dömande mot dig själv, du har inte gjort något fel.
  • Anonym (Anna)
    WhiteOleander skrev 2014-03-21 00:15:30 följande:

Haha nej man måste absolut inte ha varit i hjälplöst tillstånd för att få minnesluckor.

Vi kan omöjligt veta om ts var med på det eller inte så sluta utgå från att hon är ett offer.
    Killen slutade t.o.m så fort hon sa till.
    Nej, jag skrev " Om du var så full att du inte minns och inte var medveten om vad du gjorde så var du i ett så kallat hjälplöst tillstånd". Det handlar alltså inte om minnesluckorna i sig, men är man så full att man inte är vid medvetande så är man i ett hjälplöst tillstånd. Och om någon har sex med personen då så är personen ett offer. Det är inte svårare än så.

Att killen slutar när hon puttar bort honom och säger att hon inte vill gör ju inte automatiskt honom till en bra kille som inte har begått ett brott.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (***) skrev 2014-03-21 21:24:28 följande:
    Fast samtidigt kan ju många våldtäkter undvikas om tjejer inte varit redlöst berusade.

Det är ingen som tycker att vi ska låta bli att låsa våra dörrar, för att det är minsann inte vårt fel om någon gör inbrott. När det gäller våra prylar så är vi jävligt noga med lås, larm osv. men när det gäller kvinnors kroppar, så ska man inte behöva ta eget ansvar.

Jag säger inte att man inte borde vara rädd om sig, eller att man inte är mer utsatt om man är berusad. Men det är så jäkla onödigt att på en gång börja skuldbelägga TS för att hon hade druckit. Det ger ingenting annat än skuld och skam. 

Att alkoholintag är en riskfaktor när det gäller brott kan man diskutera i andra sammanhang, inte EFTER att ett brott har skett. Det kan man dessutom diskutera utan att skuldbelägga personen som har blivit utsatt.
Svar på tråden våldtog han mig?