• elwis

    iPhone 5S eller vänta till iPhone 6?

    Hej!


    Jag råkade tappa min iphone 4S i golvet igår så att hela framsidan sprack. Jag har 6 mån kvar på min bindningstid och har fått ett erbjudande som låter som följande:


    att förlänga mitt abonnemang och byta upp mig till ett abonnemang på ca 499 kr i månaden fast pris inkl. 5 gig surf (har nu 399 kr/mån fast pris med 2 gig surf). I så fall skulle jag få en 5S och då få en bindningstid på 30 månader eftersom jag har ett halvår kvar på den gamla. Andra alternativet är att jag lämnar in min mobil på lagning (måste stå för kostnaden själv) och fortsätter att använda den till september då min bindningstid går ut. Om 6an finns att köpa då tecknar jag abonnemang på den.. men om den inte har kommit, vad händer då? Frågan är om det ändå kommer bli så att jag kommer att bli tvungen att teckna abonnemang på en 5S ändå, ör jag kan väl inte fortsätta mitt nuvarande abonnemang 1-2 mån till när det gått ut utan man binder väl alltid sig 18 eller 24 mån? I så fall är det ju lika bra att binda sig till en 5S nu.

    Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden iPhone 5S eller vänta till iPhone 6?
  • Näckrosen

    Det är nog olika med olika abonnemang. Jag lät mitt löpa ut. Det fortsatte då månad för månad med samma avtal. Mitt avtal går inte längre att teckna, så när jag behövde ny telefon köpte jag en 5s på avbetalning utan att blanda in abonnemanget.

    Är 6:an på väg? 5:an är ju rätt ny forfarande....

  • mammasmirakel

    När din bindningstid går ut bör ditt abonnemang löpa på som idag. Ingen ny bindningstid "måste" tecknas bara för att den föregående har gått ut.
    Att byta framsida på din 4s behovet inte bli så dyrt heller. Googla eller kolla blocket.

  • Tonka

    Bor du i/nära en större stad brukar t.ex. sidor som Lets Deal ha billiga byten av glas på iPhones ;)

  • volvo142

    IPhone suger De är samma operativsystem i den du har. De du betalar för är alltså, pyttelite mer megapixlar. Och utseendet.

  • mammasmirakel

    Lite svårt att veta vad som kommer vart föräldrat på iphone 6 redan nu kanske.
    Jag valde att byta till 5s, men skillnaden är inte enorm direkt. Det skulle väl vara fingeravtrycksläsaren då :)

  • blåljus

    Är det bara själva glaset/displayen som är trasigt så är det ganska enkelt att byta själv. Finns bra klipp som visar hur man gör på youtube.


    Reservdelar köper man billigt och bra på ebay eller nån svensk sida om man vill betala mera.

    Jag hade bytt glaset/displayen och väntat in 6:an om jag vore dig.

  • zippo99
    volvo142 skrev 2014-03-21 12:10:05 följande:

    IPhone suger De är samma operativsystem i den du har. De du betalar för är alltså, pyttelite mer megapixlar. Och utseendet.


    Spelar väl ingen roll om du har en samsung och vill byta upp dig. Skillnaden mellan en s2 och en s4 är ju oxå bara pixlar och snabbare processor.
  • SanelaJ

    Min sambo är vän med en kille som arbetar hos en operatör som heter Swedfone eller Swedfonenet. Han trodde inte Iphone 6 skulle släppas föräns i Oktober som tidigast. Om man har en mobiltelefon som funkar så kan man vänta tycker jag men annars kan man väl lika gärna köra med Iphone 5s. Det brukar inte vara så stor skillnad på nya modeller längre känns det som. Tycker ni det är stor skillnad mellan Iphone 5 och Iphone 5s?

  • Jasmin Goola
    Laga iphone 6
    Det är nog olika med olika abonnemang. Jag lät mitt löpa ut. Det fortsatte då månad för månad med samma avtal. Mitt avtal går inte längre att teckna, så när jag behövde ny telefon köpte jag en 5s på avbetalning utan att blanda in abonnemanget. 
    http://lagaiphone.se/product-category/apple/iphone/iphone-6/
    Är 6:an på väg? 5:an är ju rätt ny forfarande....
  • mraj

    Laga skärmen och invänta lanseringen av iPhone 6. Tro mig, så stor skillnad är det inte på 4:an och 5:an. Jag har 4S men skall byta till 6:an när den släpps. Helt smärtfritt med samma abonnemang kvar, tack Telenor!

  • mraj
    Näckrosen skrev 2014-03-21 06:54:23 följande:

    Det är nog olika med olika abonnemang. Jag lät mitt löpa ut. Det fortsatte då månad för månad med samma avtal. Mitt avtal går inte längre att teckna, så när jag behövde ny telefon köpte jag en 5s på avbetalning utan att blanda in abonnemanget.

    Är 6:an på väg? 5:an är ju rätt ny forfarande....


    Ny? Den har funnits i 2 år typ. Inte nytt.
  • mraj
    blåljus skrev 2014-03-29 06:23:33 följande:

    Är det bara själva glaset/displayen som är trasigt så är det ganska enkelt att byta själv. Finns bra klipp som visar hur man gör på youtube.

    Reservdelar köper man billigt och bra på ebay eller nån svensk sida om man vill betala mera.

    Jag hade bytt glaset/displayen och väntat in 6:an om jag vore dig.


  • iphone6
    Laga trasig skärm och trasigt glas på ca 15 till 45 minuter hos oss. Vi utför iPhone 6, 6C, 6S reparation med största noggrannhet och vi använder alltid Original kvalitétsdelar till att reparera våra mobiltelefoner. Hos LagaiPhone Göteborg kan du laga allt på en iPhone, såsom iPhone 6, 6C, 6S glasbyte, skärmbyte, batteribyte, byte av strömknapp / power-knapp, hemknapp och även vattenskada. Gör en kostnadsfri felsökning om du är osäker på felet är, därefter kan vi laga iPhone 6, 6C, 6S med de mest avancerade problemen, även på komponentnivå!
    Du är välkommen till oss på Hisingen i Göteborg för att reparera iPhone 6, 6C, 6S. Du kan också skicka in din telefon med post om du bor i Stockholm, Malmö eller en annan stad. Skickar du in din trasiga enhet med posten så tar det i 90% av fallen bara ett dag innan du har din reparerade iPhone tillbaka igen.
    http://lagaiphone.se/product-category/apple/iphone/iphone-6/
  • iphone6
    iphone6 skrev 2014-09-03 23:55:33 följande:
    Laga trasig skärm och trasigt glas på ca 15 till 45 minuter hos oss. Vi utför iPhone 6, 6C, 6S reparation med största noggrannhet och vi använder alltid Original kvalitétsdelar till att reparera våra mobiltelefoner. Hos LagaiPhone Göteborg kan du laga allt på en iPhone, såsom iPhone 6, 6C, 6S glasbyte, skärmbyte, batteribyte, byte av strömknapp / power-knapp, hemknapp och även vattenskada. Gör en kostnadsfri felsökning om du är osäker på felet är, därefter kan vi laga iPhone 6, 6C, 6S med de mest avancerade problemen, även på komponentnivå!
    Du är välkommen till oss på Hisingen i Göteborg för att reparera iPhone 6, 6C, 6S. Du kan också skicka in din telefon med post om du bor i Stockholm, Malmö eller en annan stad. Skickar du in din trasiga enhet med posten så tar det i 90% av fallen bara ett dag innan du har din reparerade iPhone tillbaka igen.
    http://lagaiphone.se/product-category/apple/iphone/iphone-6/
Svar på tråden iPhone 5S eller vänta till iPhone 6?