• lynnie

Hjälp i hemmet från soc/familjeenheten?

therece82: va?? finns det sån hjälp! hmm jag e ensam med 6 barn inkl. en liten 6 månaders! skulle verkligen vilja bli erbjuden hjälp!

• lynnie

F-n va dåligt! ursäkta mig, men varför erbjuds bara vissa sån här hjälp? bor man på nått speciellt ställe eller? jag har inte kunnat storhandla på ett år! sova ska vi inte prata om, tvätta!! hmmm hela tvättstugan e full av tvätt... vilken bra fråga du kom med Ts, jag hade inte en aning om att det överhuvudtaget fanns något sånt här..
    hoppas att du får den hjälp du behöver

• lynnie

Ska kolla upp det faktiskt, jag har varit osams med pappan sen jag va i 4 månaden å han stack, dessutom har han bråkat om ett dna i ett halvår nu, hmm utarbetad vad e det?! Tack för tipsen i allafall..

• lynnie

delux:
    tack, jo jag ska kolla upp det, går ju hos bvc/mvc psykologen pga allt så det e konstigt att inte hon har sagt något om detta? men men jag ringer på en gång

• lynnie

: - ) fast sätt i hop dom, eller : - D kolla i min presentations sida, där finns en guide till hur du gör flera andra också

• lynnie

Ts: förlåt om tråden flippade ut lite här, men jag hoppas att du fick lika mycket tips som jag..

• lynnie

hmm förresten, vad ska man fråga efter?

• lynnie

Ts: jag känner detsamma som du, har bojkhottat socialen just för att inte få en stämpel på mig, men jag har ett par vänner inom socialen och det är inte skämmigt, alla måste ha hjälp nån gång i sitt liv (menar inte bara från socialen utan vänner ,bekanta, mor/far föräldrar mm) socialen finns ju till för att hjälpa, Om fler människor törs gå dit så blir det inte lika skämmigt längre..
    Det va ju en skam för några år sen att gå till en psykolog, men nu är det ju helt oki.
    å som dom övriga säger här, du e ingen dålig mamma för det, tvärtom

• lynnie

Lizzyy: oj vad det gör ont i mig att höra detta.. det Är inte lätt, emn det bästa av allt är ju att du jobbar med dig själv... det kommer att lösa sig...även känslomässigt med din dotter.. bara du vågar släppa fram känslorna...
    skickar massor med kramar till dig!

Svar på tråden Hjälp i hemmet från soc/familjeenheten?