• Tessa17

någon som äger Rolex klocka?

Hur ofta gör ni service på den? Hur mycket kostar det? Använder ni kloclan dagligen eller bara vid speciella tillfällen? Min rolex klocka ligger i lådan de senaste 7 år och har slutat fungera, jag vet inte vad jag skall göra med den?

• Svar på tråden någon som äger Rolex klocka?
  • Bleu

Jag använder min rolle som vardagsklocka och den går perfekt. Slitstarka ur som verkligen står pall för mycket användning. Gå till en AD och begär en offert på lagning, hur dyrt det är beror på vad som måste åtgärdas.

• Bleu

Just det, hur ofta du behöver serva den beror på hur mycket du använder den. Priset är omöjligt att gissa om man inte vet vad som behöver göras.

• Tessa17

Har ni servat era klockor någon gång? Jag cyklar till jobbet ofta på kvällarna och är oroligt att ha så dyrt klocka på mig. det händer ju mycket i dagens läge, jag användr den bar för hög tider

• Bleu
    Tessa17 skrev 2014-03-23 19:27:20 följande:
    Har ni servat era klockor någon gång? Jag cyklar till jobbet ofta på kvällarna och är oroligt att ha så dyrt klocka på mig. det händer ju mycket i dagens läge, jag användr den bar för hög tider

Två gånger på 10 år och den går som att den vore ny. Jag går aldrig utanför dörren utan en klocka på handleden och är inte orolig, man får se till att ha en bra hemförsäkring eller annan försäkring ut i fall något skulle hända, och jag har andra dinkor som är dyrare än min submariner. Slappa av och njut av en fin klocka som är till för att användas. Vilken modell har du?
  • camus

Har två Rolex. En Daytona i vitguld med racingdial och en Explorer II. Service kostar runt 5000 kr och behövs var 7 år ungefär. Mina är från 2009 respektive 2010 så jag har inte gjort någon service än. Rolex gör väldigt fina klockor men det är nästan lite synd att varumärket är så välkänt. Det hade varit bra att kunna gå lite mer under radarn ibland.

• camus

...används självklart dagligen. Finns det något värre än fina smycken, klockor, matporslin, kläder osv som ligger undanlagt i väntan på speciella tillfällen? 

• Bleu
    camus skrev 2014-03-30 11:54:25 följande:
    Har två Rolex. En Daytona i vitguld med racingdial och en Explorer II. Service kostar runt 5000 kr och behövs var 7 år ungefär. Mina är från 2009 respektive 2010 så jag har inte gjort någon service än. Rolex gör väldigt fina klockor men det är nästan lite synd att varumärket är så välkänt. Det hade varit bra att kunna gå lite mer under radarn ibland.

Daytona, vilken referens? Så jävla snygga och väcker ett tungt köpbegär. Wrist shot?
  • ano1

Klockor är till för att användas...
    Jag har en submariner från 2012 och en GMT från 2013.
    Det blir säkert en till i år....Själv har jag inga smycken o.dyl
    Klockan är mitt enda smycke. Det är ett stort nöje att äga dessa
    klockor - jag gå inte ut utan att bära en av dom.

• camus
    Bleu skrev 2014-03-30 12:06:44 följande:

Daytona, vilken referens? Så jävla snygga och väcker ett tungt köpbegär. Wrist shot?
    ref 116519. Tavlan är grå-mullvadsfärgad och lite svår att få rätt på bild. Men så här ser den ut:
    Bild
Svar på tråden någon som äger Rolex klocka?