Inlägg från: Bleu |Visa alla inlägg
  • Bleu

någon som äger Rolex klocka?

Jag använder min rolle som vardagsklocka och den går perfekt. Slitstarka ur som verkligen står pall för mycket användning. Gå till en AD och begär en offert på lagning, hur dyrt det är beror på vad som måste åtgärdas.

• Bleu

Just det, hur ofta du behöver serva den beror på hur mycket du använder den. Priset är omöjligt att gissa om man inte vet vad som behöver göras.

• Bleu
    Tessa17 skrev 2014-03-23 19:27:20 följande:
    Har ni servat era klockor någon gång? Jag cyklar till jobbet ofta på kvällarna och är oroligt att ha så dyrt klocka på mig. det händer ju mycket i dagens läge, jag användr den bar för hög tider

Två gånger på 10 år och den går som att den vore ny. Jag går aldrig utanför dörren utan en klocka på handleden och är inte orolig, man får se till att ha en bra hemförsäkring eller annan försäkring ut i fall något skulle hända, och jag har andra dinkor som är dyrare än min submariner. Slappa av och njut av en fin klocka som är till för att användas. Vilken modell har du?
  • Bleu
    camus skrev 2014-03-30 11:54:25 följande:
    Har två Rolex. En Daytona i vitguld med racingdial och en Explorer II. Service kostar runt 5000 kr och behövs var 7 år ungefär. Mina är från 2009 respektive 2010 så jag har inte gjort någon service än. Rolex gör väldigt fina klockor men det är nästan lite synd att varumärket är så välkänt. Det hade varit bra att kunna gå lite mer under radarn ibland.

Daytona, vilken referens? Så jävla snygga och väcker ett tungt köpbegär. Wrist shot?
  • Bleu
    camus skrev 2014-03-31 00:43:12 följande:
    Jag tycker väldigt mycket om GMT:n, både den senaste och äldre versioner. Den har också en tilltalande historia och jag har själv funderat på att köpa en bruntavlad med några år på nacken. Subben är också fin förstås. Vilken av de två använder du mest? Är de inte ganska lika stilmässigt?

Snygg Daytona! I valet mellan GMT och Submariner är det en ren smakfråga, en GMT är en bra beater och något sportigare men går utmärkt som vardagsklocka ändå. Jag hade en Pepsi Bezel en gång i tiden som jag flippade bort, ångar mig i efterhand. Årets GMT är inte så tokiga heller.
Svar på tråden någon som äger Rolex klocka?