Hur ofta köper du ekologiska produkter?
Jag försöker aktivt att undvika märkningar som KRAV, Fair Trade, Rättvisemärkt mm. Jag köper det bara i undantagsfall och om jag måste för att det inte finns något annat.
Köper både och... Paprika och vindruvor köper jag uteslutande ekologiskt eftersom just de oftast har de högsta resterna av bekämpningsmedel (man äter ju skalet till skillnad från många andra frukter och grönsaker). Apelsiner och citroner köper jag ekologiska när jag ska använda skalet (om man river skalet).
I övrigt beror det på från produkt till produkt. Ekologiska produkter har strängare krav på tillsatser, så i vissa fall är det bättre kvalitet. I vissa fall handlar det om smak, t.ex. arlas ekologiska milda naturella yoghurt är godare en den icke ekologiska av någon konstig anledning (annat recept?).
"...godare ÄN den... " ska det vara. Stör mig när andra skriver fel på en/än och så lyckades jag själv! ;)
Allt som finns som ekologiskt alternativ av det jag skall ha i den butik det nu blir. En del saker struntar jag i att köpa helt om det inte finns ekologiskt. Tomater t.ex.
Ofta. Väger det dock ofta mot var produkten är producerad.
Det mesta inom matväg som köps hem är ekologiskt odlat, skulle säga att 9 av 10 varor är det ungefär...
Finns en bra grupp på fejjan som heter ekologiskt är logiskt för er som vill ha tips.