• Semlan

Hur ofta köper du ekologiska produkter?

Hur ofta köper du ekologiska produkter?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta köper du ekologiska produkter?
  • Grappa

Jag försöker alltid köpa ekologiskt. Det jag inte kan förmå mig att köpa ekologiskt är chokladkakor, då vinner alltid Marabou el nåt annat traditionellt märke. Men kött, ägg, socker, sånt som bara är en ingrediens, det köper jag bara ekologiskt. Jag har slutat titta på priset, och bestämt mig för att jag har råd.

• Themis

Blandat. Vissa saker på veckolistan har vi bestämt att de ska vara ekologiska och då går det på rutin.

Men vi är för dåliga på att åka ut i länet och hitta de där gårdarna som faktiskt finns och säljer lokalt kött tex.
    Har precis fått ett bra tips, ska bara få tummen ur när vi slutar vara sjuka jämt och ständigt...

Lär dig uppskatta idioter -de får alla andra att se bra ut! /Themis
  • La Lola

Aldrig.

Har väl hänt nån gång om varan jag eg velat ha inte har funnits men en ekologisk har det.
    Men det har nog inte hänt en gång om år ens...

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Habbi

Vi försöker köpa så mycket ekologiskt som går.. men om den ekologiska varan är jätte mycket dyrare än den o-ekologiska så kör vi på det billigaste. 

• Habbi
    La Lola skrev 2014-03-23 21:48:13 följande:
    Aldrig.

Har väl hänt nån gång om varan jag eg velat ha inte har funnits men en ekologisk har det.
    Men det har nog inte hänt en gång om år ens...
    Får man fråga varför? :-P
  • La Lola
    Habbi skrev 2014-03-23 21:51:24 följande:
    Får man fråga varför? :-P
    Dyrare varor i regel (tror jag).
    Jag är inte intresserad helt enkelt.
  • Habbi
    La Lola skrev 2014-03-23 21:52:23 följande:
    Dyrare varor i regel (tror jag).
    Jag är inte intresserad helt enkelt.
    Ja oftast är det ju så.. men det är ju för folk väljer de besprutade ex grönsakerna. Skulle ALLA plötsligt börja köpa ekologiskt skulle det bli billigare. Titta bara på bananerna, nu börjar ekologiska bananer kosta lika lite som besprutade för folk insett hur mycket gifter det är i dom :P
  • La Lola
    Habbi skrev 2014-03-23 21:55:17 följande:
    Ja oftast är det ju så.. men det är ju för folk väljer de besprutade ex grönsakerna. Skulle ALLA plötsligt börja köpa ekologiskt skulle det bli billigare. Titta bara på bananerna, nu börjar ekologiska bananer kosta lika lite som besprutade för folk insett hur mycket gifter det är i dom :P
    Ok...
Svar på tråden Hur ofta köper du ekologiska produkter?