• Anonym (Tröttpappa)

Kommer jag förlora min dotter? Hjälp!!

Mamman till min dotter lägger ner hela sitt liv syfte att ta vårdnaden ifrån mig. Polisanmälningar, orosanmälningar och ja allt hon kunnat komma på för att underlätta i vårdnadstvisten där hon yrkar på ensam vårdnad.

Jag försöker så gott jag kan att samarbeta men hon gör det totalt omöjligt. Vi har idag växelvist boende och dottern har det lika bra här som hos henne. Kommer jag förlora min dotter nu pga av att jag inte springer runt och garderar mig som hon genom ja alla kontakter som går? Kommer socialen och domaren se sanningen eller borde jag göra något.

Jag är bara en vanlig pappa, vet inte ens hur man gör i ett sånt här "hemskt" krig :/

Tips, råd, egna erfarenheter... Snälla vill inte förlora min dotter. :/

• Svar på tråden Kommer jag förlora min dotter? Hjälp!!
  • Trollungarna

Nej du kommer inte förlora din dotter om hon har det lika bra hos dig som hos mamman.
    Mamman har inte mycket att komma med av att svartmåla dig som hon gör om hon inte har bevis.

Du ska inte kriga mot henne, du ska inte göra som hon gör.
    Du ska fortsätta försöka samarbeta, och visa att du vill att ni kommer överens för barnets bästa.

• Anonym (Tröttpappa)
    Trollungarna skrev 2014-03-24 05:23:08 följande:
    Nej du kommer inte förlora din dotter om hon har det lika bra hos dig som hos mamman.

Mamman har inte mycket att komma med av att svartmåla dig som hon gör om hon inte har bevis.

Du ska inte kriga mot henne, du ska inte göra som hon gör.

Du ska fortsätta försöka samarbeta, och visa att du vill att ni kommer överens för barnets bästa.

Tack för hoppet men tror du inte att de kan gå på hennes "svartmålning"? Jag menar hon lägger ju ner hela sitt liv att"vinna" över mig.

Ska jag bara låta det spela ut sig själv menar du? Tänk om det blir fel då? Suck.. :( orolig
  • Anonym (Tröttpappa)
    Anonym (Trist) skrev 2014-03-24 05:40:55 följande:
    Så tråkigt!!!

Ja extremt ser ju hur rädd min dotter är emellanåt. Fick ta en tur förbi polis stationen med bilen bara för att visa att polisen är snäll och inte kommer ta mig. :( Förstår inte varför hon gör såhär? :(
  • fjonkelina
    Anonym (Tröttpappa) skrev 2014-03-24 05:51:24 följande:

Ja extremt ser ju hur rädd min dotter är emellanåt. Fick ta en tur förbi polis stationen med bilen bara för att visa att polisen är snäll och inte kommer ta mig. :( Förstår inte varför hon gör såhär? :(

Hon gör så för att få ha barnet hos sig på heltid naturligtvis. Tråkigt när föräldrar inte kommer överrens. Det bästa du kan göra nu är att samarbeta angående allt runt barnet. Troligen kommer hennes svartmålning av dig att slå tillbaka på henne. Vad säger soc när det inkommer anmälningar från henne? Antar att du har blivit utredd av dom om hon anmäler ofta?
    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • Lavish

Jag hoppas på att det genomskådas. Om jag vore soctant eller satt i tingsrätten hade jag nog tyckt att det var misstänkt att den som yrkade på ensam vårdnad sprang och anmälde och annat på massor av olika sätt samtidigt som den anmälda föräldern verkade helt normal.  Tror hon tappar trovärdighet genom att göra så många olika saker, det lär ju framgå att det är hon som gjort alla anmälningar osv? 

• Anonym (hemskt)

Fortsätt bara att samarbeta! 
    Har en bekant som precis gått igenom samma som dig, HAN fick ensamvårdnad om barnet, och då ville han fortsätta ha gemensam.
    Men dom dömde mamman som opassande pga hennes svartmålningar och anmälningar mot pappan.

Det är hemska när det sker på detta sätt. Men som tur är så är det inte mamman som vinner "alla" mål längre!

• Anonym (Tröttpappa)
    fjonkelina skrev 2014-03-24 06:35:47 följande:
    Hon gör så för att få ha barnet hos sig på heltid naturligtvis. Tråkigt när föräldrar inte kommer överrens. Det bästa du kan göra nu är att samarbeta angående allt runt barnet. Troligen kommer hennes svartmålning av dig att slå tillbaka på henne. Vad säger soc när det inkommer anmälningar från henne? Antar att du har blivit utredd av dom om hon anmäler ofta

När jag var där och pratade med dem så bemöttes jag först som en idiot men efter ett långt samtal så förstod de att allt inte var enligt moderns berättelse. Så nu är vi under en gemensam utredning men jag vet liksom inte hur det går. Känner mig osäker då jag inte har en aning om vad honkonspirerarbkm min rygg. Vet egentligen ingenting om vad som försegår. :( Men hon är väldigt duktig på att manipulera omgivningen och jag gör ingenting... Känner mig bara helt maktlös. :(
  • Anonym (Tröttpappa)
    Lavish skrev 2014-03-24 07:20:10 följande:
    Jag hoppas på att det genomskådas. Om jag vore soctant eller satt i tingsrätten hade jag nog tyckt att det var misstänkt att den som yrkade på ensam vårdnad sprang och anmälde och annat på massor av olika sätt samtidigt som den anmälda föräldern verkade helt normal.  Tror hon tappar trovärdighet genom att göra så många olika saker, det lär ju framgå att det är hon som gjort alla anmälningar osv? 

Ja de vet att de kommer från henne. Hoppas du har rätt, är inte van vid sånt här beteende så det blir tillomed att jag undrar om jag kanske inte är en värdelös pappa trots allt.
  • Anonym (Tröttpappa)
    Anonym (hemskt) skrev 2014-03-24 07:24:58 följande:
    Fortsätt bara att samarbeta! 

Har en bekant som precis gått igenom samma som dig, HAN fick ensamvårdnad om barnet, och då ville han fortsätta ha gemensam.

Men dom dömde mamman som opassande pga hennes svartmålningar och anmälningar mot pappan.

Det är hemska när det sker på detta sätt. Men som tur är så är det inte mamman som vinner "alla" mål längre!

Ja jag har fått den uppfattningen med men en mamma är ju en mamma liksom och hon är själv helt övertygad om att jag är en usel pappa. Jag är inte så bra på att försvara mig själv :(

Men tack, behöver höra sånt här..
Svar på tråden Kommer jag förlora min dotter? Hjälp!!