• AnnaLo

Adoption från Polen

Hej alla=)
    Jag och min man ska adoptera från Polen. Våra papper blev godkända i Polen för ca 2 månader sen och är naturligtvis super nyfikna på allt som har med adoption till Polen att göra. Vi har varit gifta i ungefär 2år så vi passar in på två av de tre organisationer som finns i Polen. Vi fyller båda 30 i år så vi hoppas att vår unga ålder är en fördel=) Vi har medgivande för både ett barn och syskon.  Vi hoppas att vi är en familj till nästa sommar=) Hur länge fick ni vänta på BB?

Som sagt vi är så nyfikna på allt som har med adoption till Polen att göra=)

Hälsningar
    en längtande Polenmamma

• Svar på tråden Adoption från Polen
  • Mia 611

Hej!

Vi håller på att samanställa våra papper till Polen genom BfA. Herregud vad mycket papper man ska ordna med. Men vi försöker vara så effektiva vi kan, vill ju inte dra ut på det mer än man behöver. Vi har också stått i kö i två år och är också borgligt gifta så vi kan bara få barn från två barnhem också. Hur går tankarna för er som väntar?

• AnnaLo

Välkomna hennah och Mia611!

Roligt med fler Polenmammor????

Vi har haft våra papper i landet sen februari i år o står nu på plats 9. Det är en seg väntan... Vi var i höst på en föreläsning om adoption och anknytning i Göteborg. Det kan jag verkligen rekommendera om man har den möjligheten.

Vi är gifta i kyrkan men har bara varit gifta i 2,5 år så vi passar in på två myndigheter. Har medgivande för ett eller syskonpar.

Hur ser era medgivanden ut?

• Mia 611

Hej AnnaLo!

Jättekul!

Vi har fått medgivande på ett  arn 1-36 månader.
    Hur ser ert ut?

• Hennah

Hej allihop!
    Vi har snart alla papper klara! Det krångligaste har faktiskt varit redovisning av ekonomiska tillgångar! Banken får inte lov att underteckna blanketten från BFA så vi får anlita en revisor. Bor i en ganska liten stad, så det får bli en auktoriserad revisor. Hur har ni andra gjort med den blanketten?
    Vi har medgivande på ett barn och har önskat att barnet inte ska vara äldre än tre år.
    Jag älskar julen i vanliga fall, men i år känns det lite deppigt. Förra året sa alla "nästa år har ni kanske någon liten att köpa julklappar till" men det kommer ju dröja... De menar ju väl och alla man pratar med blir väldigt överraskade av hur lång väntetid det är. Sååå näst nästa jul kanske... :-/

• fröken3

Hej hennah!
    Vad skönt att ni snart är klara med papperna. Det är ett stort jobb! Till oss sa dem att det var ok med att vår bankman skrev under.
    Julen är allt extra tuff för oss som väntar.
    Lycka till!

• Hennah

Hej!
    Julen har varit rätt ok, vi har firat med bla med min syster som har två pojkar. Så vi har fått lite av det där mysiga med familjejul i alla fall.Men nu efter jul känns det rätt tomt faktiskt.
    Eftersom det har varit helgdagar har det stått lite still med pappersarbetet, men snart är det vardag igen, så då kör vi på igen! Det med banken är lite konstigt, men vi har ju löst det iallfall.
    Gott nytt år! - Hennah

• AnnaLo

Hej alla????

Nu var det ett tag sen jag var inne. Ja julen är tuff men skönt att det har gått bra för er ändå!

Fröken3 jag såg att du skrivit i en annan tråd men jag svarar här ist????

Jag tycker verkligen att det går sakta framåt, vi står i dag på plats 8. Det har bara kommit 7 bb sen feb förra året. Tycker det känns lite! Jag vill inte vänta ett år till???? men bb kommer ju inte riktigt i turordning men jag tror ändå att man måste ner lite på kölistan för att få en chans till matchning. Har du hört något mer?

Hoppas det sätter igång snart o att bb trillar in under 2015 så detta bli vårt år eller hur????

• Trollet7801

Hej alla!

Länge sedan sist. Hoppas snart ni får det efterlängtade barnbeskedet. Själva är vi lyckliga föräldrar till en syskontrio sedan sep-14/ Kram till er alla.

• AnnaLo

Vad härligt trollet7801????

Tre stycken på en gång! Fantastiskt! En stor o härlig familj????

Vill du berätta lite hur allt har gått när ni kom hem? Vi har medgivande för syskon oxå så alltid kul att höra andras berättelser????

Svar på tråden Adoption från Polen