Taskigt läge.
Håller med Balrog om detta med kommunikationen! Jätteviktigt. Jag tror att det finns en anledning någonstans till din frus ovilja, TS, och att det gäller för er att hitta den.
Vad gäller detta med att kommunicera – jag talar av egen erfarenhet, har varit i ett förhållande med sextrassel som aldrig löste sig – så är det svårare än man kan tro. Det kanske på ytan ser ut som att man har ett samtal om saker och ting, men i själva verket talar man förbi varandra. Du säger att du försöker tala med din fru om hur svårt du har det och hur mycket du längtar efter att ha sex med henne, men hon tycker bara att du tjatar. Ni missar något viktigt där! Hon har slutat att lyssna på dig, antagligen för att du har sagt samma sak för många gånger på samma sätt.
Jag tror också det ligger mycket i detta med onda cirklar som Fru talar om. Så fort den ena parten i ett förhållande blir missnöjd med sexlivet upplever den andra parten det som ett krav – det gör att den andra parten får allt mindre lust medan kraven bara ökar och lusten blir allt mindre osv ...
På dina beskrivningar tycker jag det låter som att du är väldigt mån om din fru och ert förhållande, TS, och att du verkligen försöker visa det för henne också. Ändå verkar det som att du inte når fram till henne. Om ni har gått i terapi förut så kan hon ju inte vara helt emot det – skulle ni inte kunna testa det igen för att prata om ert sexliv?