• Anonym (Se fördelar)

Varför slåss man om barnen vid separation?

Förstår inte heller. 
    Vill andra föräldern ha barnen boende mestadels hos sig och barnen också vill det så varsågod.
    Tänker inte gå emot vad barnen själva vill.
    Jag klarar mig ändå och är glad om jag trots allt har barn och är förälder. 
    Kan faktiskt vara skönt att slippa ha barnen hos mig så ofta.
    Blir roligare när vi träffas då.

• Anonym (Se fördelar)
    Anonym (Xantippa) skrev 2014-04-17 22:11:52 följande:
    Nej, vem har något emot det- såvida inte barnen far illa. Tyvärr är ju en del s.k. v.tvister inget annat än spel för gallerierna. Jag blev så förbannat trött på skiten så till slut stämde jag honom- för  att han skulle ha vårt barn oftare- men det gick ju naturligtvis inte. När jag stämde honom, blev han tvungen att visa frun att det var jag som krånglade- hur skulle han annars förklara för henne att han inte sett hen på åratal- så han stämde mig, och fick naturligtvis umgänge. Som vi naturligtvis ställde upp på, tills han slutade. Så la han ner alla anspråk och tvingades betala mina omkostnader. En månad senare stämmer han mig igen....vad är man ute efter då? Att slösa bort alla pengar på v-tvister? Är det någon idé att ens försöka begripa? Den absolut enda "höjdpunkten" i den här showen är att han tänker låta frun vittna i rätten om hur bra det är med umgänge...som han skiter i rent ut sagt. 
    Nej det är klart. 
    Är det en totalt olämplig förälder så bör ju inte barnen bo där så mycket eller inte alls. 
    Men är det bara för att låtsas inför någon så ja...svårt det där för samtidigt är det bra för barnen att få bo hos/träffa båda föräldrarna... 
    Sen kan man hata fanskapen!
    Men kräver andra föräldern gemensam vårdnad och att barnen ska bo hos båda så får man bara se fördelar de dagar man inte har ungarna...
    Gär något för DIG då!  
Svar på tråden Varför slåss man om barnen vid separation?