• Anonym (Usch&tvi)

Rökande föräldrar borde få sina barn omhändertagna...

Nu kommer jag säkerligen få skit så det sjunger om det så bring it on...
    Men jag måste helt enkelt bara få spy ut lite galla innan jag bokstavligen kräks över min granne...

Ensamstående singelmorsa med tre ungar ifrån 1,5-8 år..
    Ålder runt 23-27 och givetvis ingen större utbildning i bagaget.
    Rejält blonderat hår och diverse kroppsutsmyckningar överallt och röker..

Går med barnet i famnen och röker
    Går och drar barnvagnen och röker
    Åker och hämtar barn med bilen och hoppar in med stänga rutor och en cigg i munnen
    Kommer tillbaka med barn i bilen och en cigg i munnen
    Röker inomhus ofta och överallt i bostaden (är för kallt och gå ut på vår, höst och vinter)
    Barnen luktar..
    När människan använt tvättstugan så känner man det direkt, torktumlare och torkrum stinker rök

Har mött människan flera gånger och hon stinker... Det är så förbannat vidrigt..
    Man kräks ju lite i munnen varje gång man möter människan..

På håll ser hon faktiskt ganska snygg och välvårdad ut, men så fort man kommer inom en radie på 3 meter så stinker det så man vill spy.. Hur kan man vara så satans jävla äcklig? Det är ju så otroligt vidrigt!

Jag tycker ju att både förskola och skola borde reagera? Synd att man inte kan socanmäla dessa föräldrar...

Folk som öppet använder sånt skit och frivilligt förpestar sina barns hem borde få ett rejält med stryk..

Vill folk röka så fine, förpesta er själva med skiten.. Men håll era barn borta från diverse odörer och rökmoln..
    Samma med gravida som inte slutar röka, en bitchslap är ett lindrigt straff...
    (Jag skiter i huvudtaget vad folk gör ensamma, men blanda inte in era barn i erat äckliga missbruk)

Jag förstår inte hur man kan vara så himla äcklig och oansvarig och utsätta sina egna barn för sådan skit?!
    FY FAN!

• Svar på tråden Rökande föräldrar borde få sina barn omhändertagna...
  • Queenie70

Det är inte bra att röka på barnen, men du underskattar nog det extrema trauma det är för ett barn att tas ifrån sina föräldrar.

• lövet2

Hmmm ... 14 % rökare i Sverige. det blir en hisklig massa omhändertagna barn det. Hur vill du lösa det praktiskt? Vilka tycker du ska ta hand om alla dessa barn på bästa sätt?

• PinkSugar

Tycker det mest är intressant vilka blodhundar många på familjeliv är. Själv känner jag knappt röklukten ens om de sitter bredvid mig. 

Ni har funderat på att sniffa efter knark på Arlanda?

• Ingram
    Queenie70 skrev 2014-03-25 21:37:49 följande:
    Det är inte bra att röka på barnen, men du underskattar nog det extrema trauma det är för ett barn att tas ifrån sina föräldrar.
    kan bara instämma, sånt bör bara göras i extrema fall...
  • MotherOfTheDevils

Det du skriver i inlägget håller jag helt och hållet med om. Men rubriken säger ju en annan sak... Ja, jag röker. Och ja, jag har barn. Men jag röker inte i närheten av mina barn. Men tycker nog att det är vågat att påstå att jag är en sådan dålig förälder att mina barn borde omhändertas. Du kanske inte ska dra så vansinniga slutsatser...?

• Anonym (Usch&tvi)
    lövet2 skrev 2014-03-25 21:39:18 följande:
    Hmmm ... 14 % rökare i Sverige. det blir en hisklig massa omhändertagna barn det. Hur vill du lösa det praktiskt? Vilka tycker du ska ta hand om alla dessa barn på bästa sätt?

Okej, att omhänderta är väl kanske lite väl drastiskt.. Men ibland vill man bara spy på dessa oansvariga puckon..

Sära på benen och skaffa barn efter barn går minsann bra, men och ge dom en bra uppväxt med ett sunda värderingar och leverne är tydligen för mycket begärt...

Men jag förstår ändå inte hur man kan vara så äcklig och utsätta sina barn för sådan skit..

• Valhall

Finns gott om idioter, både rökare o ickerökare som inte borde ha barn...

Med tanke på att ickerökarna är i majoritet, så finns det nog fler idioter procentuellt  i den gruppen!

Själv ska jag tända en cigg nuCool

Det samlas inte damm på den som är ute i blåsväder
  • KimPossible

Oj då. Jag som just var ute och rökte min tredje cig för dagen. Förvånad

Efter att ha jobbat med snart tolvåringen med matte och geografi, samt diskuterat med både honom och snart artonåringen allt från det som just nu visas på Kalla Fakta, diskuterat "Mina drömmars stad" och det kommande EU-valet. Allt under två timmar när vi även har pratat om allt vi gjort under dagen, hur morgondagen ska se ut rent logistiskt, hur vi alla mår, samtidigt som vi lagat mat/tvättat/fixat. 

Usch ja, rökande föräldrar är verkligen vidriga och dåliga. 

Never let your sense of morals get in the way of doing what's right.
  • Anonym (klasshat)

hej ts, 

jag kan känna igen mig i den vrede som kan välla upp i en när något luktar väldigt illa. 
    Själv nästan spyr jag när folk sitter med halvöppen mun och pustar div motbjudande tuggummilukter , blandade med magångor och plackdunst, ut i rummet. 
    Det ser dessutom inte klokt ut. 

MEN: i din text tycker jag mig se en rejäl dos klasshat eller fruktan för underklassen som bara förökar sig…?

Min mamma rökte och var singel - för min PAPPA hade dragit. Han åbäkade sig aldrig ned i någon tvättstuga, gick på ingen promenad, var närvarande varken vår, höst, sommar eller vinter, vare sig i vardagsrum eller på balkong eller lokal grusgång. 
    Faktiskt inte så konstigt att min mamma behövde ta en rökpaus då och då. Själv tycker jag att hon var duktig som drog lasset ensam.  Kanske funderade hon då på varför hennes högskoleutbildning inte skyddat henne mot detta öde. Eller, mer troligt, på något helt annat. 

• Anonym (Fd rökare)

Jag håller med dig i nästan allt du skriver, ts! Hatar också allt som stinker cigarrettrök i synnerhet inomhus. Går inte hem till personer som röker inne för sen måste jag sanera hela mig själv samt byta kläder.

Men det att barnen bör omhändertas är att gå för långt. Undrar också hur du kom fram till att denna kvinna säkert inte har någon större utbildning? Vad har det med saken att göra?

Svar på tråden Rökande föräldrar borde få sina barn omhändertagna...