Den stora MAKE-UP tråden!
Är det någon här inne som har tips på en bra, täckande flytande foundation (eller som åtminstone trollar bort röda kinder) som funkar på en snustorr hud?
Ej Chanels för den har redan åkt i sopen.
Är det någon här inne som har tips på en bra, täckande flytande foundation (eller som åtminstone trollar bort röda kinder) som funkar på en snustorr hud?
Ej Chanels för den har redan åkt i sopen.
Detta var vad jag hittade, men det kan vara felaktiga uppgifter såklart T W
http://cosmedic.se/_terf_rs_ljare/stockholm_2/
Tack för tips, ska br om prover på båda.
Id gillar jag, men det funkar inte den här årstiden.
BigMami, det hjälper inte mig tyvärr. Är så torr att inga puder funkar den här årstiden.
Provar Clarins Skin Illusion nu och den funkar ok.
Fick en maskara från Une som visade sig vara riktigt bra.
Vad har du nattkräm BigMami? Jag provar runt, både feta krämer och fuktkrämer. Inte hittat rätt ännu.
Skumbollen, jag känner mig torr även med primer (med ID krackelerar huden under dagen) och även om jag har flytande foundation kan jag få kli av torrheten. Jag har provat rätt många märken (Caudalie, Md, Dermalociga, Nuxe, Bioderma, Clinique osv) och hittills är ingenting riktigt bra. För stunden har jag ett serum och en fuktkräm från Lumene och det funkar över förväntan. Försöker också att ha mindre foundation och inget puder alls. Den värsta perioden kommer när kylan kommer. Torra fläckar och klåda.
BigMami, det låter som något jag är för snål för Har den bra täckning?
Har förstått att sånt kan ske. Köpte Youngbloods mineraler och se det gick inte alls. Jättefint resultat för en kort stund. Efter nån timme la sig pudret i mina porer och såg inte alls snyggt ut.
Tikei tycker jag inte om alls tyvärr. Får ta mycket puder för att få den täckning jag vill ha och det gör mig så torr. Synd för jag gillar deras utbud av nyanser väldigt mycket.
Inte provat Clarins primer. Ska kolla på den.