• Duckan

Den stora MAKE-UP tråden!

Elisabethskolan på söder har elevbehandlingar Nevermind. Gällande klippning är det väl nån frisörskola du får vända dig till?

• Duckan

Jag har varit där en gång på ansiktsbehandling, men det är några år sen nu. Var mycket nöjd då.
    Sen var vi på en annan sån Beautyskola, men minns inte vad den heter dock. Lästmakargatan, nära Balance var det.
    Måste ha varit här vi var: http://www.yhhs.se/
    Ansiktbehandling den gången också, men en i sällskapet gorde mani- och pedikyr mer än en gång där.

• Duckan

Utan glitter ska det vara. The Balm, Bahama mama bronzer är ett tips nevermind.

• Duckan

Nix, den där är så ljus att jag inte skulle klassa den som bronzer

• Duckan

Kollar på en bild hos Linda Hallberg där hon har Smog på ögonen och jag finner den dra lite för mycket åt rött på nåt sätt, men förmodligen en synvilla.
    Ett annat tips många bloggare slängt ut att Nyx rouge Taupe som shader.

• Duckan

Jag menade just denna nyansen som länkades till. De andra tu är säkert toppen även för mig.

• Duckan

Idag är det jag som behöver hjälp. Jag köpte Depends gellack-kit när det kom och nu drog jag på lite lack för att stärka upp naglarna.
    Hur som, hur fasen får jag bort det?! Depends egna remover går ju ej att köpa. Provade med Aceton, den gröna, men det var fel sort. Någon som vet om den röda eller lila funkar eller annat medel som löser upp lacket?

• Duckan

Jag kunde tyvärr inte komma in där nevermind så jag vet inte vad du länkade till?

• Duckan

Hm, man måste vara medlem för att se. Kommer upp en stor ruta som blockerar så jag ser inte produkten tyvärr. Kan dock läsa Dermaroller och den funkar säkert.

• Duckan

Jag hade nog köpt och rullat på
    Vet inte så mycket om dessa apparater just dock.

• Duckan

Jag är här Spegelbilden! Rev av det till slut och naglarna är skräp. Ska testa ditt tips nästa gång.

• Duckan

Jag har en nagelfråga, om någon kan svara på det. Bästa nagelstärkaren?

Har misshandlat mina lite genom att slita bort material och en tumnagel är så pass skadad att den dels växer snett och den har ett jack så går upp hela tiden hur jag än filar ner det. Mycket märkligt.

• Duckan

Vita pennor har väl flera märken? Bl a Isadora och Make up store.

Jag letar vidare efter en fuktgivande foundation som funkar i mitt torra fejs. Inte lyckats hitta rätt ännu. Igår slog det om till höst och huden stramar och kliar direkt..

• Duckan

Jag målar inte där så ofta så jag har bara haft billiga av de två märkena jag nämnde så jag kan inte uttala mig om vilka som är bra/bättre.

• Duckan

Brynmaskara har jag, om det är det du menar? Testat både Lumenes, Maybellines och L´Oréals. Den sist nämnda gillar jag bäst tror jag.
    Benefits ska ju vara rolls roycen så den kanske jag testar nästa gång.

• Duckan

Funkar det är det ju supert. Jag har så ljusa bryn att jag inte kan ta vanlig maskara.

Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!