Inlägg från: Emmalinnéa |Visa alla inlägg
  • Emmalinnéa

Den stora MAKE-UP tråden!

Emmalinnéa skrev 2014-03-26 13:20:12 följande:
    Loreals primer är bäst enligt mig och jag har extremt torr hy.
    www.kicks.se/loreal-paris/studio-secrets-smoo...

Viktigast är ju för arbetet innan man lägger basen om man har torr hy, kör en lätt skrubb och rikligt med fuktkräm.
    jag använder själv avene ansiktskräm. och tvättar enbart med vatten i ansiktet ogc med olivolja ifall jag ska ta bort smink. Så naturligt som möjligt

Dior iconic är superb om man vill ha långa fylliga fransar jag har själv korta tunna.
    Lorela telescopic carbon blac är också en favorit men den kräver teknik för att bli perfekt .

Alla har olika fransar så olika mascaror passar för olika personer
    Vill tillägga att just den primern är i mousse form och bör få vila på huden i 5 minuter innan man börjar sminka över den. Den lägger sig inte som en hinna över utan det känns bara återfuktat och lent.
    Har provat de flesta primers och går alltid tillbaka till denna
  • Emmalinnéa
    Vickisen skrev 2014-03-26 13:32:13 följande:
    Jag använder numera Miniderm från apoteket i ansiktet.
    oj, har du någon rutin för ditt ansikte?
    lägga mask,skrubb,tvätt varje dag eller vecka?

Jag har ochså fruktansvärt torr hud och fick förr använda super feta krämer i ansiktet men dom täpper till porerna så ansiktet inte kan återfukta sig själv, så det blir lite motvänd effekt.
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-03-26 13:26:49 följande:
    Lika viktigt att ansiktet är ordentligt återfuktat på morgonen så en bra nattkräm rekommenderas också! Jag har Biothermes Aquasourse för torr hy och den kan man ha både dag som natt. Undvik ansiktsvatten som torkar ut. Jag kör på Bare Minerals primer, men mest för att den följde med i startkittet jag köpte förut.. Finns säkert bättre primers..
    Ja tänkte precis skriva det man måste ju alltid ta hand om sin hy och se till att en är återfuktad

jag har som sagt avene denna nedan. på kvällen brukar jag blanda med ett par droppar olivolja  
    Bild på Avène Hydrance Optimale Rich Hydrating Cream 40 ml
  • Emmalinnéa
    mmjansson85 skrev 2014-03-26 14:07:24 följande:
    Vilken kul tråd! :)
    Vad tycker ni andra är den absolut bästa basen?
    Jag vill inte ha en så täckande bas så jag använder just nu Too Faced BB cream i färgen Vanilla glow, Too Faced concealer i färgen Perfect nude (där jag behöver lite extra täckning, samt Too Faced The secret to no makeup makeup paletten för att få färg och lyster på rätt ställen. Slänger in en bild också! ;)

Älskar toofaced tror inte jag vart missnöjd någongång jag köpt deras produkter! Har väldigt många olika produkter hemma men i min vanliga rutin så är det dessa.

Jag vill ha en ganska så täcknade bas har provat det mesta och går även här alltid tillbaka till:
    truematch foundation i färgen ivory,true match concealer i den ljusatse färgen,fit me concealer i färgen fair.

Too Faced Natural Radiance Face Palette
  • Emmalinnéa
    mmjansson85 skrev 2014-03-26 15:07:40 följande:
    Hur lång tid tar det för er att sminka er? För mig brukar det ta 20 minuter ca.
    mellan 30-60 minuter brukar det ta 
  • Emmalinnéa

Vad tycker ni är det absolut viktigaste när ni sminkar er om ni bara fick välja två saker ?

Jag tycker själv att ha snygga ögonbryn är prio nummer ett så dom är viktiga att fylla i och sedan kommer mascaran

• Emmalinnéa
    mmjansson85 skrev 2014-03-27 07:43:13 följande:
    Ni som använder mycket ögonskuggor:
    Vad har ni för ögonfärg och vilka färger på ögonskuggor funkar bäst för er samt vilka funkar inte alls?
    Jag har gröna ögon och gillar brunt och lila bäst medans blått och grönt inte funkar alls!
    Jag har brun gröna melerade ögon jag passar i alla färger men om jag tar väldigt färgglada färger så måste jag ha en tjock eyeliner  för att jämna upp de lite, tycker det blir snyggare.
    jag föredrar att ha en brun gradient sotning eller att ha väldigt natruligt och lägga en ljus brun ögonskugga in the crease (hur förklarar man allt på svenska?? hehe) och sen en ljusare i mitten av ögonlocket för att få till riktigt runda poppande ögon.
    Så brun,guld och grön är mina favvo färger fast jag använder alla, jag tror att alla människor  kan passa i alla färger bara man balanserar resten av färgerna i ansiktet
  • Emmalinnéa
    mmjansson85 skrev 2014-03-27 07:51:48 följande:
    Vilken mardröm! Rynkar på näsan
    Apropå detta: Hur förvarar ni som har barn erat smink? Jag har mitt i en "trådvagn" på golvet i badrummet men då jag är gravid med första barnet och jag misstänker att han kommer tycka att det är jättekul att röra runt överallt där han kommer åt så jag antar att jag måste komma på en annan lösning! En vanlig necesär funkar inte då jag vill ha överblick och ordning utan att behöva ta fram allt. Några tips?
    GODMORGON Låda med fack IKEA 10 års garanti. Läs om villkoren i garantibroschyren. Hjälper dig att hålla ordning på smycken och smink.
    köpa lite akryl lådor dom har ikea skulle jag ta med mig mina grejer för att mejka någon iför ett event eller liknade skulle jag ha en make up väska sådan som du tog fram ovanför fast med en tillhörande stol till
  • Emmalinnéa
    Nayshia skrev 2014-03-26 19:43:51 följande:
    Nån som har tips på bra concealer som täcker mörka ringar under ögonen?
    Har testat det massa olika men inte hittat nått som jag tycker är riktigt bra.
    Skulle rekommendera att köpa en concealer i rosa underton för att täcka ringarna och sedan en i gulare underton för att ljusa upp ovanpå. 

Cover all mixar är inte gjorda för att ha under ögonen egentligen dom täpper till de små porer man har där dom är egentligen till för att dölja blemmor och vener i ansiktet.

Välj en flytande concealer jag rekommenderar true match från loreal och fit me från maybeline.
    Agerewind produkter plumpar upp huden och orakar på läng fler rynkor så håll dig borta från anti aging.
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-03-27 11:12:53 följande:

Cover all mix blir ju bara tjock och kakig. Jag gillar den inte alls. Alla andra säger den är SÅÅÅ BRAAAA....
    Ja den är ju inte till för under ögat området så det kan jag förstå att du inte gillat    
Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!