Inlägg från: Emmalinnéa |Visa alla inlägg
  • Emmalinnéa

Den stora MAKE-UP tråden!

Hatar dessutom alla märken som inte kan ha foundation för alla, jag är väldigt ljus i hyn och hittar nästan aldrig någon i min färg.
    På sommaren är det lättare då kroppen är brun men exfolierar mitt ansikte så ofta så jag är likblek där ändå men man ska ju matcha med halsen och bröstet så det fungerar ju ändå

• Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-03-27 21:02:35 följande:

Jag med! Är så blek att en alvedon ser ut som en leverfläck... Får nog investera i en bra BUS. Nån som har ett bra tips
    Eleven har precis fått in milliondollar tan!!! Den ska vara superbra har jättebra recensioner!
    Annars är san tropez kanon.
    Budget alternativ så är nog apotekets aco bäst tycker jag den fungerar för mig, smörjar två gånger på en dag och det sitter i 7-10 dagar en naturligt brun färg

TIPS
    Tvätta er inte med duschkräm eller tvål innan brun utan sol då blir den orange på huden.
    Raka benen 24 timmar innan annars får man dom där hemska små prickarna på benen och i armhålan gjore det misstaget på min bröllopsdag :-/
  • Emmalinnéa
    Minniemousemommy skrev 2014-03-27 21:08:08 följande:
    Bara blå ögonskuggor kan se ut lite som en blåtira, men att blanda blått och andra färger, lägga till neutrala färger eller så kan funka. Dock skulle jag inte tipsa om blått på blått då det kan bli för mycket. Du vill framhäva dina ögon och din ögonfärg, för starka eller fel ögonskuggsfärger kan ta bort all uppmärksamhet från dina ögon istället eller se för mycket ut.

Det här tycker jag dock ser coolt ut, men neutrala eller kompletterande färger är bäst för alla ögon.

Det är en stor trend i vår som verkligen få ögonen och poppa! Tycker den är skit häftig brukar köra lite lila på nederkant till mina brungröna ögon.
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-03-27 21:15:52 följande:

Då måste jag in och kika. Tack! Tråkigt med misslyckandet på din bröllopsdag
    som tur va kikande ingen i mina armhålor (vad jag vet   ) sen hade jag långklänning så det syntes inte
  • Emmalinnéa
    mmjansson85 skrev 2014-03-28 07:30:20 följande:
    Min nya sminkväska! Den passade perfekt! Skrattande Räknade ihop lite igår och kom fram till att innehållet i min sminkväska har kostat ca 9000 kr! Rätt sinnessjukt egentligen! Flört Hur mycket har innehåller i era sminkväskor/lådor kostat ungefär?

Vill inte ens tänka på hur mycket pengar jag lagt på make up allt som finns i min make up väska är säkert värt 20-25 000 kr se köper man påfyllning lite titt som tätt... 
    Snygg väska, jula alltså... den var inte så dum!

Jag tycker persoligen om att ha mina favorit saker framme i ackrylställ så jag har bra översikt

Hur ser ni på eran sminkstund?

Jag ser det som terapi, det är så skönt att bara sitta och ta sin tid med allt, timmarna kan ibland dra iväg.
    Sätta på lite musik och stänga ute världen, härligt  

Tror dock ja har smittat min lilla två åring hon vill också ha smink som mamma har, brukar låtsas sminka henne och sen sätta på lite läppglans så är hon nöjd

Vad blir erat nästa smink inköp?
    Mitt nästa blir : Anastasia Contour Kit
  • Emmalinnéa
    Beya skrev 2014-03-28 09:43:14 följande:
    Hej hej hoppar in o hoppas få tips
    Finns det något bra för att markera kindbenen? fått för mig att det finns något stick nu? kan det se naturligt ut även om man är väldigt ljus som jag?

Sen en annan fråga, om man är ljus då är det väl finast med brun ögonskugga? kör alltid med det men det hade varit skoj att testa någon annan färg också.
    Hur menar du ljus, i hyn, i håret? Vad har du för ögonfärg?

För att kräm konturera ansiktet så kan du köpa en concealer i en färg mörkare än din foundation och konturera med den, jag kör själv med smashbox stick concealer . Du kan annars köpa en stick foundation att konturera med, det är lättast att ha en stick än att använda flytande men det går också bra.

Annars kan du köpa en matt kall brun ögonskugga eller en anastacia browpowder att konturera med.
  • Emmalinnéa
    Beya skrev 2014-03-28 09:51:57 följande:
    Ja jag är blond o ganska ljus i hyn. Blå ögonfärg jag verkligen älskar markerade kindben och använder alltid rouge, men hade gärna markerat ytterligare. Såg på Top model att de hade något stick ja. Tack för tipset! vill gärna ha något som är så enkelt som möjligt för jag är inte så van just med Foundation. Har provat men tycker det markerera de rynkor jag har för mycket och att det ser för målat ut... brukar inte ha puder heller pga det.
    Okej isåfall rekommenderar jag foundation stick  den är mer lättarbetat än en concealer stick. Och kom ihåg att blend blend blend, man vill ha det så naturligt och linjefritt som möjligt.

Brun passar jätte fint på blåögon, du kan egentligen använda vilka färger du vill men du måste balansera alla färger i ansiktet för att det ska se bra.

Men blåa ögon framhävs bäst med kontrastfärger i varma toner - såsom orange, rosa, rött,brun och rostfärgat.

Men man använder ju iallfall 3 färger samtidigt på ögonen för att ögat ska få lite mera dimension och man ska få sömlösa linjer.

• Emmalinnéa
    mmjansson85 skrev 2014-03-28 11:02:21 följande:
    Åå den där paletten såg ju fantastiskt fin ut! Jag är väldigt sugen på att köpa någon slags rouge/kontur palett men nästa inköp blir nog rengöringsspray till mina borstar eller en gel eyeliner. Jag ska iväg och shoppa till min bebis i magen på söndag och då ska jag nog kika in på Kicks en sväng också Flört

Hur shoppar ni andra helst, på nätet eller i en "riktig" affär? Vilka butiker gillar ni bäst?
    Jag handlar mest på nätet men tycker det är roligare att åka till en "riktig" affär så man kan titta och känna på produkterna lite mer.
    Ska också iväg och shoppa till min lilla bebis i magen i helgen  
    Jag älskar att gå och klämma och känna lite på allt i affären kolla på det nyinkomna men jag tycker det är minst lika roligt att beställa på internet och få hem en stor låda med massa skoj, det känns som julafton varje gång!
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-03-28 11:37:52 följande:

Jag gillar också att beställa för att få paket! Oftast ligger det ju prover på lite annat skoj där i också ibland får man sånt man inte annars haft tanke på att köpa själv.
    Någon av er som får hem glossybox?
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-03-28 11:42:57 följande:

Men gud! Tänkte fråga samma i mitt förra inlägg, men suddade bort det! Nej men är sugen på att prova. Får du?
    har funderat på att börja, dom har rabatter ibland om man har deras nyhetsbrev så man kan få dem ännu billigare.

Har hört att det är så mycket dåligt man får och många är missnöjda, så jag har tvekat lite men jag som älskar alla skönhetsprodukter kan ju knappast bli besviken så jag tror jag ska beställa en 3 månaders prem snart
Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!