• Anonym (ointressant)

Jämnårig, framgångsrik kvinna ointressant för män?!

Som rubriken lyder: Är det ointressant med en jämnårig kvinna? Ointressant med en framgångsrik kvinna? Och kombinationen fullkomligt otänkbar??!! Klarar inte män/killar av en tjej på samma nivå som dem själv?
    Detta är min erfarenhet både i verkligheten och på nätet, både i 35-årsåldern och även nu, några år senare när jag är singel på nytt och dessutom 40+...
    Ser bra ut, ser yngre ut än vad jag är, smal och vältränad, akademiker, bra jobb med hög inkomst och bra boende, öppen och trevlig när jag träffar nya människor. Men - det slår aldrig fel, träffar jag en kille som jag tycker är min motsvarighet, dvs är i samma ålder och uppfyller kriterierna ovan så är de helt enkelt inte intresserade!!! Jag fattar det bara inte, jag försöker spela i min egen liga s a s, men det verkar helt omöjligt!!

Vad säger ni killar - skrämmer jag bort er?
    Och tjejer - vad är er erfarenhet?

• Svar på tråden Jämnårig, framgångsrik kvinna ointressant för män?!
  • Anonym (tjej)
    Anonym (Man 3) skrev 2014-03-27 22:47:34 följande:
    Håller med ovanstående...men vad tråkigt att kvinnorna i tråden fokuserar mer på att svara nötterna som bara vill provocera än oss som faktiskt försöker bolla teorier och åsikter på riktigt.
    Ja det är sant. Jag antar att man reagerar på sånt som låter konstigt och därför lägger energi just på deras svar. Du verkar vara en vettig kille. Fortsätt gärna svara i denna tråd.
  • Anonym (tjej)
    FIame skrev 2014-03-27 22:55:46 följande:
    Ok nej jag är inte jämngammal man Solig
    Jag söker inte en jämngammal man, jag har redan en partner.
  • Anonym (tjej)
    Anonym (fe) skrev 2014-03-27 22:47:52 följande:
    Både fuktig o funkig går bra {#emotions_dlg.flower}

Kul att du gör dig lustig över att jag skrev fel. Har du inget mer konstruktivt att tillföra?
  • Anonym (Kille)

Hej TS, du svarade inte på mitt inlägg #53. Jag raggar inte på dig men undrar bara.

• Anonym (fe)
    Anonym (tjej) skrev 2014-03-27 22:57:54 följande:
    Kul att du gör dig lustig över att jag skrev fel. Har du inget mer konstruktivt att tillföra?
    Tänkte bara att det vore lite kul att ha en tjej som blir lite skönt funky in her panties {#emotions_dlg.flower}Skål

• Anonym (tjej)
    Anonym (Kille) skrev 2014-03-27 14:50:28 följande:
    TS, jag är en runt 35-årig man som också är högutbildad och har bra jobb. Jag skulle inte ha några problem att vara tillsammans med en kvinna som du så ja, vi finns. Men skulle du, rent hypotetiskt, kunna vara tillsammans med en sådan som jag som aldrig haft vare sig förhållande eller sex innan?
    Hur kommer det sig att en vuxen man aldrig haft sex?
  • HonHarPlattMage

Något som är väldigt viktigt att tänka på är ju att kvinnors framgång här i Sverige oftast är oförtjänt. Kvinnor har ju oförtjänta privilegier och man vet ju inte riktigt om vilka kvinnor som hade blivit framgångsrika utan dessa privilegier och vilka som varit mer beroende av dem. Misstanken om kvotering finns alltid när man träffar t ex en kvinnlig chef.

• Anonym (tjej)
    Anonym (fe) skrev 2014-03-27 23:00:14 följande:
    Tänkte bara att det vore lite kul att ha en tjej som blir lite skönt funky in her panties {#emotions_dlg.flower}Skål

Du ger ett ganska tramsigt intryck. Tillför nåt vettigt eller lämna tråden, tack!
  • Anonym (fe)
    HonHarPlattMage skrev 2014-03-27 23:01:15 följande:
    Något som är väldigt viktigt att tänka på är ju att kvinnors framgång här i Sverige oftast är oförtjänt. Kvinnor har ju oförtjänta privilegier och man vet ju inte riktigt om vilka kvinnor som hade blivit framgångsrika utan dessa privilegier och vilka som varit mer beroende av dem. Misstanken om kvotering finns alltid när man träffar t ex en kvinnlig chef.
    Stämmer på pricken.

• Anonym (jämngammal mam)

Nej, ingen övervikt och tändern är fina.. Du är säkert inte intresserad av mig, men många unga tjejer är det så något måste jag väl ha trots allt. Det är klart att jag vill provocera, men under den raljanta ytan finns en sannig som kanske stör personer som ts i vår moderna, polerade, politiskt korrekta och "jämställda" värld. Den sanningen handlar om våra könsroller och vår biologi. Jag försöker bara ge ts element av svar på hennes fråga. Men nu får jag tacka för mig.

Svar på tråden Jämnårig, framgångsrik kvinna ointressant för män?!