Melatonin/Circadin
Jag har tagit circadin men tar just nu melatonin. Just det där med hur tidigt man ska ta pillren var lika för mig, det tar ca 1 timme innan jag är redo att somna. Den markanta skillnaden är att jag sov väldigt oroligt med circadin och drömde hemska mardrömmar varje natt med det. Det var dessutom väldigt realistiska drömmar, så hade jag drömt att jag bråkat med en vän kunde jag vara sur på den i ett par dagar (trots att det hade varit en dröm).
Jag har tagit andra mediciner för sömnen med och då har det varit så att man skulle ta dem 2 timmar innan sänggående - skitjobbigt! Jag kunde ta dem och efter 1 timme kanske något hände (kaos i fosterhemmet, min pojkvän var ledsen och behövde mig, hunden behövde rastas osv) och då var det ju kört för jag kanske var vaken då, men efter 30 min skulle min hjärna bli som gröt. Man måste liksom planera om kvällarna på ett helt annat sätt... Just nu tar jag melatoninet precis när jag lägger mig, ser på en 50 minuters dokumentär och somnar sen, jätteskönt.
Jag tycker läkaren låter lite vrång, varför vill hen inte längre skriva ut licensen? Fungerar medicinen så finns det väl ingen anledning till att sluta med det?