• Anonym (undrar)

Lever ni i symbios med era barn?

Hur lever ni då? Detta är vad jag är anklagad för att göra och jag håller inte alls med. Fler anklagade och varför tycker folk så om er?

• Svar på tråden Lever ni i symbios med era barn?
  • Anonym (Jo)

Hur lever ni då? El vad grundar de kommentarerna på? Nej, jag har inte själv hört detta. Men sen är mitt barn bara 10 mån;). Man kan ju se det som en positiv sak också.

• LinneaJosie

Min knodd är åtta månader och älskar hudkontakt, så ja, vi lever i allra högsta grad i symbios

• Helly

Låter som att de som säger detta reagerar över att du har lite överdrivet mycket kroppskontakt med ditt barn? Hur gammalt är barnet och i vilka situationer får du höra detta? 

• Anonym (:()

Nej så illa vill jag inte mitt barn. Vi klippte navelsträngen på bb.

• Anonym (undrar)

Mitt barn är åtta och det är socialtjänsten och skolan som tycker detta. Hon cyklar själv till kompisar och leker där i timmar men sover fortfarande i min säng och har alltid varit en liten människa i behov av närkontakt, dock inte överdrivet och i stort sett bara mot mig så kontrasten blir väl ganska stor när hon puttar bort lärare och andra. Bara nyfiken på hur andra blir tolkade i sina kontakter med barnen.

• Helly
    Anonym (undrar) skrev 2014-03-28 12:19:13 följande:
    Mitt barn är åtta och det är socialtjänsten och skolan som tycker detta. Hon cyklar själv till kompisar och leker där i timmar men sover fortfarande i min säng och har alltid varit en liten människa i behov av närkontakt, dock inte överdrivet och i stort sett bara mot mig så kontrasten blir väl ganska stor när hon puttar bort lärare och andra. Bara nyfiken på hur andra blir tolkade i sina kontakter med barnen.
    Om både socialtjänsten och skolan reagerar, då är det nog inte andras relationer till sina barn du borde fundera över, utan din egen relation till ditt barn. Varken soc eller lärarna ser ju hur ni sover hemma, så det är nog annat som de ser som går ut över hennes skolgång och sociala relationer utanför hemmet. 

Hur puttar hon bort andra? Vilka sociala situationer är det hon inte klarar av? 
  • Anonym (undrar)

Visst, allt är mitt fel. Hon går inte fram och kramar andra och gör barn det mot henne så antingen backar hon eller puttar bort, jag ser det som normalt.

• Anonym (Mia)
    Anonym (undrar) skrev 2014-03-29 19:57:43 följande:
    Visst, allt är mitt fel. Hon går inte fram och kramar andra och gör barn det mot henne så antingen backar hon eller puttar bort, jag ser det som normalt.
    Är det bara detta som fått skolan och socialen att reagera?
  • Ann Cistrus
    Anonym (undrar) skrev 2014-03-29 19:57:43 följande:
    Tja... Människor är ju olika. Vissa gillar att kramas och andra inte. Jag vet inte om jag tycker att det verkar helt normalt att inte ens ibland acceptera att bli kramad dock. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
Svar på tråden Lever ni i symbios med era barn?