Lever ni i symbios med era barn?
Hur lever ni då? Detta är vad jag är anklagad för att göra och jag håller inte alls med. Fler anklagade och varför tycker folk så om er?
Hur lever ni då? Detta är vad jag är anklagad för att göra och jag håller inte alls med. Fler anklagade och varför tycker folk så om er?
Tack för att du verkar ha en sund inställning till livet Quennie70!
Där kärlek råder, där finns symbios. Allt annat är kaos, oordning och frånvaro av riktig kärlek. Säger man att man klipper navelsträngen och menar det även metaforiskt kan man lika gärna adoptera bort sina barn när de är nyfödda. Ett barn behöver kärlek och närhet för att överleva, det är lika livsnödvändigt som vatten och mat. Vi behöver alla leva så, oavsett ålder. Ingen vill irra omkring i ett symbioslöst samhälle utan nära koppling till andra. Och blod är trots allt tjockare än vatten, men om barnet upplever sig bortstött från sina föräldrar väljer den kanske att se dem som "vatten" istället och söker "blod" på annat håll. Det är bara psykopater och andra känslolösa/kalla individer som är emot symbiosleverne. De sliter upp sina familjer och andras. Är övertygad om att bristen på just symbiotiskt leverne är orsaken till många skilsmässor och annat trams! Sen måste man naturligtvis låta varandra ha sin frihet, men om symbiosen finns i grunden finns inget att oroa sig för där. Är barnet 8 år och vill sova hos föräldrarna ska det såklart känna sig välkommet, men man måste ändå uppmuntra till självständighet så att man finner en naturlig balans mellan självständighet och samvaro. Allt som rör sig i ytterkanterna är ohälsosamt!
Problemet är att folk kastar sig med ord de inte vet innebörden av! Här har ordet symbios istället tolkats som parasiterande. Om de nu menar att ni lever som iglar, där ni kedjar fast varann, låser in varann etc. Det däremot gör ett foster eller en bebis, den parasiterar på sin mor! För där handlar det om att den ena offrar utav sig själv för att den andre skall kunna överleva rent fysiskt. Symbios handlar om att leva i samklang med varann! Något man absolut bör uppmuntra amningsfria barn till!
Men om nu både soc och lärarna har upptäckt ett avvikande beteende hos barnet, då är det ju någonting som inte fungerar... och då måste man fundera över orsaken och börja jobba på att lösa det.
En 8-åring ska klara av att sova i sin egen säng, punkt. Att komma över till föräldrarnas sängar ska höra till undantagen i den åldern.