• Louise91

Polisanmäld för djurplågeri

Jag mår jättedåligt och tycker synd om mig själv nu. En ung tjej (17-18 år) var ute och gick med sin kanin på tomten när jag gick förbi. Kaninen skuttade fram och hälsade på mig och barnvagnen och jag tänkte att det kräket inte skulle vara på min barnvagn. Så då sparkade jag kanske lite för hårt på kaninen, kaninen skrek till och skuttade snabbt som ögat till sin matte igen, varav den unga tjejen skriker argt att hon ska polisanmäla mig för djurplågeri, att hennes kanin har all rätt att hälsa på vem h*n vill. Jag sa till henne att hålla kräket inne, för hon hade ingen utebur till djuret. Hon kan väl inte polisanmäla en nybliven mamma, va? Hon såg väl att jag var ute med barnvagnen, men hon fräser och gormar att bara för att man har barnvagn kan man inte bete sig hur som helst. Vad kommer hända nu? Är orolig och gråter mycket (seriös tråd för er som tror att det är troll). Ni som inte tror på detta behöver inte svara.

• Svar på tråden Polisanmäld för djurplågeri
  • Petsheart91
    Louise91 skrev 2014-03-30 14:09:11 följande:
    Jag skulle ha mosat kaninen med barnvagnshjulet.

Bra att tjejen polisanmälde dig! Du har för helvete inte mer rätt än någon annan att vara ute för din fucking barnvagn. Du bestämmer inte om kaninen ska vara inne eller inte. Punkt fucking slut din jävla dåre.Demon
  • Louise91
    Petsheart91 skrev 2014-03-30 15:24:37 följande:
    Bra att tjejen polisanmälde dig! Du har för helvete inte mer rätt än någon annan att vara ute för din fucking barnvagn. Du bestämmer inte om kaninen ska vara inne eller inte. Punkt fucking slut din jävla dåre.

Du PLUS alla andra här inne är dårar...
  • Långbenopluto
    Louise91 skrev 2014-03-29 18:19:03 följande:

Barnvagn börjar på B. Hennes kanin skulle inte få vistas ute. Inte ens på sin egen tomt.

Vad menar du med att barnvagn börjar på B....??
  • Oscarsmamma84
    Louise91 skrev 2014-03-29 23:23:15 följande:
    Förresten skulle jag aldrig vilja stöta på dig heller. Du är inte bra för mig.

Bra då är vi överens om nåt. Visste du förresten att kaniner räknas som utedjur? Dvs djur som är ute i sin normala miljö. Dvs att kaninen har större rätt än dig att vara ute.
  • Louise91
    Oscarsmamma84 skrev 2014-03-31 09:47:55 följande:
    Bra då är vi överens om nåt. Visste du förresten att kaniner räknas som utedjur? Dvs djur som är ute i sin normala miljö. Dvs att kaninen har större rätt än dig att vara ute.

Hennes kanin måste ha bott inne eftersom det icke fanns någon utebur. Har kaninen rätt att vistas ute alls ens på sin egen gård? Nae! Barnvagnar kommer först. Det finns djurrädda människor. Visste du det?
  • Louise91
    Korpen skrev 2014-03-31 08:46:02 följande:
    Vad menar du med att barnvagn börjar på B....??

alfabetets ordning. Först i alfabetet är A, som du uppenbarligen inte vet.
  • Louise91

Tjejen har polisanmält mig då jag fick ett brev från polisen...

• Oscarsmamma84
    Louise91 skrev 2014-03-31 11:30:14 följande:
    Hennes kanin måste ha bott inne eftersom det icke fanns någon utebur. Har kaninen rätt att vistas ute alls ens på sin egen gård? Nae! Barnvagnar kommer först. Det finns djurrädda människor. Visste du det?

På sin egen gård har den rätt o vara ute. Klart jag vet att det finns djurrädda människor men för det behöver man inte bruka våld mot de stackars djuren. Inte deras fel att du är rädd!
    Louise91 skrev 2014-03-31 11:32:18 följande:

Vad bra:) nu tror jag att alla i denna tråden håller tummarna för att du får betala böter o att det leder till rättegång
  • Oscarsmamma84
    Louise91 skrev 2014-03-31 11:31:08 följande:
    alfabetets ordning. Först i alfabetet är A, som du uppenbarligen inte vet.

Det var det dummaste jag någonsin läst.
  • Louise91
    Oscarsmamma84 skrev 2014-03-31 11:53:36 följande:
    På sin egen gård har den rätt o vara ute. Klart jag vet att det finns djurrädda människor men för det behöver man inte bruka våld mot de stackars djuren. Inte deras fel att du är rädd!
    Louise91 skrev 2014-03-31 11:32:18 följande:
    Vad bra:) nu tror jag att alla i denna tråden håller tummarna för att du får betala böter o att det leder till rättegång

Du verkar för fan skadeglad.
Svar på tråden Polisanmäld för djurplågeri