• Anonym (INTE rosa!!!)

Hon tog på honom ROSA sockar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så jäkla arg för en grej som hände vid middagen. Vi var bjudna på middag hos min mor och min ettåring lekte och gick in till toaletten. Golvet var blöt eftersom min mamma precis hade moppat. Hon tog fram ett par rosa sockar och ja sa nej det är för tjejigt. Jag går iväg till köket för att ta mig ett glad vatten och när jag kommer ut så hade hon likt förbannat tagit på honom de rosa sockarna! Hon tyckte att det gör väl inget han är ju liten. Killar ska inte ha rosa fjolliga kläder. Jag lät honom ha kvar sockarna för husfridens skull men jag känner bara att jag blir förbannad! Vad gör hon nästa gång? Tar på honom kjol och hårsnodd? Suck! Behövde bara skriva av mig. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-31 10:15
    Suck! Där rök min underhållning. Tack för alla skratt.

• Svar på tråden Hon tog på honom ROSA sockar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Akua

jobbigt försök till att vara kul. Inte kul. Tristtråkigt. God natt!

• Anonym (INTE rosa!!!)
    lövet2 skrev 2014-03-30 22:05:57 följande:
    Låt henne hållas! Mormödrar är kända för att mata sina barnbarn med godis, skämma bort dem och på alla sätt bete sig tvärtemot föräldrarna. Ungarna lär sig snart att det är andra regler som gäller med mormor ...

Varför är det så tror du? Min mamma är förbannat bångstyrig.

Jag blir galen! Jag har bland annat sagt till att han bara ska ha kakor på lördagar med så fick jag reda på att hon gett honom en Digestivekex varje gång han varit hos henne. Hon menar på att de inte är så farliga eftersom de innehåller fullkorn. Det går alltså in i ena örat och ut i den andra.
  • Dixie
    Anonym (INTE rosa!!!) skrev 2014-03-30 22:06:36 följande:
    Så jag har inte rätt att bli arg? Ska killar springa omkring och vara klädda som små prinsessor? 

Klart du har rätt att bli arg! Tänk om din son nu blir bög?? Vi vet ju alla att färgen på kläder till en 1åring påverkar de små liven för all framtid! Våga vägra flickfärger!!
  • Gert

Förr i tiden hade bara kungar på sig rosa kläder eftersom rosa ansågs som en stark färg.

• Anonym (INTE rosa!!!)
    Dixie skrev 2014-03-30 22:40:34 följande:
    Klart du har rätt att bli arg! Tänk om din son nu blir bög?? Vi vet ju alla att färgen på kläder till en 1åring påverkar de små liven för all framtid! Våga vägra flickfärger!!

Det är jag inte det minsta rädd för men du måste väl ändå hålla med om att rosa ändå ser rätt fjolligt ut på killar.
  • Anonym (INTE rosa!!!)
    Gert skrev 2014-03-30 22:43:47 följande:
    Förr i tiden hade bara kungar på sig rosa kläder eftersom rosa ansågs som en stark färg.

En stark fjollig färg. Inte ens jag tar på mig det eftersom den bara ger mig associationer till små prinsessor i ballerinakläder.
  • Anonym (Och)

Men snälla du det är ett par strumpor vad spelar det för roll vad det är för färg?? Om det var en tjej skulle du bli lika förbannad om hon satte på henne ett par blåa strumpor.

• Anonym (Who cares)

Vem fan bryr sig om färgen... du överreagerar.
    Nej jag tycker inte det är fjolligt med rosa på killar, jag tycker det är löjligt att könsfördela färger.

• Anonym (rödrosa)

Vems rosa sockor var det?

Svar på tråden Hon tog på honom ROSA sockar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!