halal-kött
Santos
"Halal Fallafel är gott! "
Hahaha, står det på förpakningen att det var halal falafel?
Santos
"Halal Fallafel är gott! "
Hahaha, står det på förpakningen att det var halal falafel?
felle 3
Jag undrar som Omamira, vad är det som är sjukt i det?
Hör ni systrar!
Jag och Halal diskuterade samma fråga innan så hur ni än förklarar så kommer nån att provocera. Bespar er tid och energi! Det är en smaksak!
Tippi2
Jepp, falafel blir inte halal om den kommer i kontakt med grisprodukter tex genom att mala kikärterna i ett köttkvarn som används till att mala griskött. Det är inte viktigt hur smaken är utan är maten halal? Och detta är bara viktigt för muslimer.
Ciccin3
Du sa när vi diskuterade frågan innan att slakteriet din sambo jobbade i slaktade djuren utan bedövning för det skulle inte bli dyrt för dem eller minns jag fel? Jag tror inte din sambo slaktade halal för att ett av de villkoren för halalslakt är ju att den som slaktar ska vara troende och nämner Guds namn vid slaktet. Eller kanske den slakteriet lurar muslimerna att djuren är halalslaktade fastän?
Sedan så var det en här som jag inte minns hennes inloggningsnamn som sa att hon såg hur djur slaktas här i Sverige. Att man slänger stackars grisarna i kokande vatten tills de dör.
Pluttiz
Läs mitt inlägg noga är du snäll! Du tycker en kula i huvudet på ett djur är humant och sedan får man göra vad man vill med djurets kropp medan vegaterianerna inte håller med även om du ger djuren narkos.
Pluttiz
Jag har PRECIS skrivit att det var en här på fl som berättade om det, sedan frågar du vilken fakta!
Halalslakt om du inte vet gör inte att djur förblöder, utan man skär i halsen så att all blod rinner ur hjärnan och då är djuret dött.
"men sktsamma det är bara djur. "
Så tänker jag inte faktiskt! Även djur ska man behandla med respekt och vara snäll mot dem.
Pluttiz
Nej faktiskt, jag tyckte också att det lät hemskt när hon berättade att hon sett hur grisar slängdes i kokande vatten.
Sedan så tycker vi olika! Jag tycker halalslakt är det mest humana sättet mot djur och här menar jag inte bara hur djuren slaktas utan sättet att behandla djuren innan de dödas.
Pluttiz
Vid halalslakt får man INTE släppa djuret sprattla med huvudet dinglande. Man släpper djuret tills det är dött, så det du berättar stämmer faktiskt inte