• Styrox

    Vad heter boken?

    Jag letar efter en bok, eller egentligen är det en samling av flera böcker har jag för mig.
    Det jag kan minnas är att det fanns någon som hette Saul och någon som hette Ester, men de var inte huvudpersonerna.
    Ett barn blev övergivet och ett får blev slaktat. Det är vad jag minns.

    Är det någon som vet vilken bok jag menar?

  • Svar på tråden Vad heter boken?
  • Iarwain

    Tycker mig känna igen Ester, Saul. Får blev definitivt slaktade i denna bok. Barnet som blev övergivet hette Moses, om jag inte minns fel...

  • Styrox
    Iarwain skrev 2014-03-31 20:08:14 följande:
    Tycker mig känna igen Ester, Saul. Får blev definitivt slaktade i denna bok. Barnet som blev övergivet hette Moses, om jag inte minns fel...
    Nej det tror jag inte. Den såg inte ut sådär
  • Iarwain
    Styrox skrev 2014-03-31 20:10:30 följande:
    Nej det tror jag inte. Den såg inte ut sådär

    Tusan, jag tyckte allt passasde, även flera böcker i en. Om jag inte missminner mig så var det någon som hette David som lämnades bort också. Kan det stämma?
  • Styrox
    Iarwain skrev 2014-03-31 20:22:17 följande:

    Tusan, jag tyckte allt passasde, även flera böcker i en. Om jag inte missminner mig så var det någon som hette David som lämnades bort också. Kan det stämma?
    Det kommer jag inte ihåg. Jag kommer ihåg en misshandel dock. Av en man.
  • Iarwain
    Styrox skrev 2014-03-31 20:23:53 följande:
    Det kommer jag inte ihåg. Jag kommer ihåg en misshandel dock. Av en man.

    Jo, men det stämmer ju också. Någon, möjligen, avlägsen släkting till David blir misshandlad och torterad till döds.
  • Styrox
    Iarwain skrev 2014-03-31 20:32:33 följande:

    Jo, men det stämmer ju också. Någon, möjligen, avlägsen släkting till David blir misshandlad och torterad till döds.
    Nejnej, den här killen överlever.
Svar på tråden Vad heter boken?