• Anonym (usa)

Adderall

Okej Aderall får man i USA men aderall är ju ritalin eller concerta sen finns amfetamin på recept med.
    Lås dig inte vid en tillverkares namn utan at ha provat annan medicin med samma innehåll

• Anonym (usa)
    Anonym (ADD) skrev 2014-04-01 09:19:21 följande:
    Nejnejnej - det är inte samma sak! Och ja, jag har testat som jag skrev i min TS.
    Snälla låt bli att svara om du inte vet vad du talar om! 
    Okej jag var lite trött när jag skrev men metamina är exakt samma sak som adderall, det kan du få utskrivet här.

Det är alltså dexamfetamin du har i adderall och i metamina är det dexamfetamin. Samma skit. 
  • Anonym (usa)
    Anonym (ADD) skrev 2014-04-01 11:59:08 följande:
    Nej, det är inte alls "exakt samma" annars hade jag inte känt skillnad. Sen så är det visst skillnad i mängden amfetaminsalter, inte stor men tillräckligt för att märka av det i mitt fall. Metamina (dexedrine) har dexamfetamin och adderall har 4 olika amfetaminsalter bl.a. dexamfetamin. För mig som har add funkar adderall bäst, varför vet jag inte men har aldrig känt mig så normal, frisk och pigg som när jag tog det.
    Det är så individuellt vad som funkar och inte. 
    så du meanar att du fick licens på metamina men du tog inte reda på samtidigt att läkaren kunde fixa licens för adderall?
Svar på tråden Adderall