Inlägg från: MySecret |Visa alla inlägg
  • MySecret

Bebis i dec 2014

Hej! Jag hoppar gärna in här :)

Har preliminärt BF 7/12.
    Om allt går som det ska så blir det också vårt andra barn.

• MySecret
    AX87 skrev 2014-04-01 19:31:00 följande:
    Hej!

Kul att vi är fler.

Hur mår du än så länge? Och hur gammal är ditt tidigare barn?

Min är bara 8  månader. Hade inte tänkt mig så tätt, men räknade inte med att bli gravid så snabbt. Det tog ändå 5 år innan jag fick ett levande barn. Och nu gick det innan vi ens försökt aktivt.

Hej!

Jag mår ganska bra.

Är dock väldigt trött, konstant hungrig, ständigt kissnödig o mkt molvärk.

Min son blir snart 3 :)

Oj, 5år? Fick ni ingen hjälp?

Jag har hört att det är rätt vanligt, att andra barnet går fortare när man försökt länge med första, vet en som körde oskyddat i 10år innan det blev något barn o kort efter första var född blev hon gravid igen.
  • MySecret
    AX87 skrev 2014-04-01 23:52:38 följande:
    Nej, vi fick ingen hjälp. men jag hade två missfall innan honom och ett år innan jag blev gravid med honom sa läkaren till mig att jag inte kunde få barn bara missfall. Så försökte inte få barn aktivt heller när jag blev gravid med honom.

Har också lite molvärk annars är allt bra så länge. Hoppas verkligen att jag inte blir lika illamående som förra grav. Jag var bosatt i toalettrummet i princip hela grav.

Det låter inte ok. Vad hemskt att få höra en sådan sak från en läkare :( då har dessa två verkligen varit lyckoträffar och starka ägg som satte sig ändå :)

Hoppas du slipper det! Behöver jag kräkas denna gången gissar jag på att det är en tjej hehe
  • MySecret
    AX87 skrev 2014-04-04 21:22:25 följande:
    Har ni bokat besök på mödravården än ? fundera på om man skulle vänta litet tag, man behöver ju knappast information igen.så mycket kan de ju inte ändra sig på åtta månader. Hur reflekterar ni?

Jag har gjort det. Trodde att det skulle vara långa väntetider när jag ringde. Men jag ska dit på måndag. Lika bra att få det överstökat tänkte jag :p
  • MySecret
    stenbock85 skrev 2014-04-14 06:33:41 följande:
    När tänker ni berätta för familjen och jobbet att ni är gravida? Och hur förklarar man för en tvåårig att mamma har en bebis i magen?

För mamma funderar jag på att berätta när vi är på semester tillsammans, är då i v11. Fast å andra sidan ska vi ha påskmiddag med min släkt nu på söndag och där lär säkert någon fråga "när ska ni ha en till?" Och då hade det varit lite kul att svara "i december". Efter v12 tänkte jag berätta på jobb.

Vi har köpt en bok "snart har vi en baby" som vi tänkte läsa för sonen, är han snart 3 och längtar efter syskon :)
  • MySecret
    Winterbaby skrev 2014-05-02 14:31:05 följande:
    Hejsan! 

Plussade igår och har BF NYÅRSAFTON, hahaha! Nu är jag lite nyfiken på hur ni andra tänker kring det här med att vara född riktigt tidigt på året eller riktigt sent?

Jag är född den 29/12 (kom innan bf). Det är typ när man ska fylla 18 o så som det är tråkigt att behöva vara sist. Annars är det mest alla andra som tycker synd om en. Fördelen är ju att när alla ens jämngamla fyller 40 så är man ju själv 39 ett bra tag till :p
Svar på tråden Bebis i dec 2014