• AX87

    Bebis i dec 2014

    Här kan vi samlas och diskutera graviditeten och förberedelse och allt annat som surrar i huvudet kring att få barn i december 2014.

    Är själv beräknad till 3 dec 2014 och om allt går som det ska blir det mitt andra levande barn.

  • Svar på tråden Bebis i dec 2014
  • MySecret

    Hej! Jag hoppar gärna in här :)

    Har preliminärt BF 7/12.
    Om allt går som det ska så blir det också vårt andra barn.

  • AX87
    MySecret skrev 2014-04-01 17:21:57 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in här :)

    Har preliminärt BF 7/12.
    Om allt går som det ska så blir det också vårt andra barn.
    Hej!
     Kul att vi är fler.
    Hur mår du än så länge? Och hur gammal är ditt tidigare barn?

    Min är bara 8  månader. Hade inte tänkt mig så tätt, men räknade inte med att bli gravid så snabbt. Det tog ändå 5 år innan jag fick ett levande barn. Och nu gick det innan vi ens försökt aktivt.
  • MySecret
    AX87 skrev 2014-04-01 19:31:00 följande:
    Hej!

     Kul att vi är fler.

    Hur mår du än så länge? Och hur gammal är ditt tidigare barn?

    Min är bara 8  månader. Hade inte tänkt mig så tätt, men räknade inte med att bli gravid så snabbt. Det tog ändå 5 år innan jag fick ett levande barn. Och nu gick det innan vi ens försökt aktivt.



    Hej!

    Jag mår ganska bra.

    Är dock väldigt trött, konstant hungrig, ständigt kissnödig o mkt molvärk.

    Min son blir snart 3 :)

    Oj, 5år? Fick ni ingen hjälp?

    Jag har hört att det är rätt vanligt, att andra barnet går fortare när man försökt länge med första, vet en som körde oskyddat i 10år innan det blev något barn o kort efter första var född blev hon gravid igen.
  • AX87
    MySecret skrev 2014-04-01 19:39:21 följande:



    Hej!
    Jag mår ganska bra.
    Är dock väldigt trött, konstant hungrig, ständigt kissnödig o mkt molvärk.

    Min son blir snart 3 :)
    Oj, 5år? Fick ni ingen hjälp?
    Jag har hört att det är rätt vanligt, att andra barnet går fortare när man försökt länge med första, vet en som körde oskyddat i 10år innan det blev något barn o kort efter första var född blev hon gravid igen.
    Nej, vi fick ingen hjälp. men jag hade två missfall innan honom och ett år innan jag blev gravid med honom sa läkaren till mig att jag inte kunde få barn bara missfall. Så försökte inte få barn aktivt heller när jag blev gravid med honom.

    Har också lite molvärk annars är allt bra så länge. Hoppas verkligen att jag inte blir lika illamående som förra grav. Jag var bosatt i toalettrummet i princip hela grav.
  • MySecret
    AX87 skrev 2014-04-01 23:52:38 följande:
    Nej, vi fick ingen hjälp. men jag hade två missfall innan honom och ett år innan jag blev gravid med honom sa läkaren till mig att jag inte kunde få barn bara missfall. Så försökte inte få barn aktivt heller när jag blev gravid med honom.

    Har också lite molvärk annars är allt bra så länge. Hoppas verkligen att jag inte blir lika illamående som förra grav. Jag var bosatt i toalettrummet i princip hela grav.



    Det låter inte ok. Vad hemskt att få höra en sådan sak från en läkare :( då har dessa två verkligen varit lyckoträffar och starka ägg som satte sig ändå :)

    Hoppas du slipper det! Behöver jag kräkas denna gången gissar jag på att det är en tjej hehe
  • AX87

    Har ni bokat besök på mödravården än ? fundera på om man skulle vänta litet tag, man behöver ju knappast information igen.så mycket kan de ju inte ändra sig på åtta månader. Hur reflekterar ni?

  • Mapa

    Jag har BF 6/12 enligt min gravidapp. Andra barnet, har en dotter som är fyra år också!:)

  • Mapa
    AX87 skrev 2014-04-04 21:22:25 följande:
    Har ni bokat besök på mödravården än ? fundera på om man skulle vänta litet tag, man behöver ju knappast information igen.så mycket kan de ju inte ändra sig på åtta månader. Hur reflekterar ni?



    Jag kommer nog att vänta någon vecka med att kontakta faktislt. Det händer ju ändå inte så mkt i början förrän det är dags för vul.
Svar på tråden Bebis i dec 2014