Inlägg från: Jean89A |Visa alla inlägg
  • Jean89A

Bebis i dec 2014

Ja hoppat in här med mitt bf är beräknat till typ 15/12.

Förstår knappt att det är sant, de tog oss 9 försök. Men känns otroligt skönt att veta att.vi kunde få barn i alla fall <3 då får vi hoppas att.våra mirakel vill stanna tills det.är.dags för bf o grattis till alla som har lyckats bli.gravida

• Jean89A

Ja ska till mvc på torsdag!! Allt känns så spännande. Är.också lite chockad att jag är gravid!! Det har tagit oss 8 nästan nio månader att bli gravida!! Och än så länge har jag inte några direkt symptomer!! Kanske lite lite halsbränna ibland och känner av den.nedre regionen ibland men inte så att det gör ont precis!! Dock.så har jag väldigt. Svårt för att sova för det känns så knöligt och det gör väldigt ont i.brösten när.jag ligger både på sida och mage.. Har fått börja sova med bh!! Va har ni andra känt av för symptom??

• Jean89A
    morphet skrev 2014-04-15 07:26:45 följande:
    Har precis som du ont i brösten, trots att mina är minimala känns dom allltid i vägen just nu. Kan inte ha vanlig BH då det värker i bröstvårtorna! :( Annars har jag molande värk i magen till och från samt att jag är aptrött. Sover konstant, förutom på morgonen, helst kl. 6:30 min lediga dag - då vaknar jag pigg som en mört :) För oss tog det nästan ett år också så jag tror chocken ligger i att man helt plötsligt fattar att man fungerade fast man inte trodde det! Hur gammal är du och var bor du?

Oki!! Ja de är ju skönt att veta att vi kunde ja fyller 25 i sommar....och bor utanför Sävsjö!! Som ligger några mil nedanför Jönköping hur ung är du ?? Var bor ni??
  • Jean89A
    morphet skrev 2014-04-16 07:19:31 följande:
    Jag fyller 24 i sommar :) Och bor i Helsingborg i Skåne med min sambo. Vilka har du/ni berättat för än? Jag ska till Vc idag och kolla mina värden iom att jag äter levaxin. Mvc får vänta tills nästa vecka, fast jag längtar verkligen dit. I natt vaknade jag av att jag hade molande värk "där nere" - det gjorde ganska ont, men släppte fort. Tror ni jag borde vara orolig? :(

Tro inte du behöver vara orolig.. De e som Anneliee skrev, slappna av o de kommer kännas olika mycket varje dag o bla bla men förstå dig . Jag är egentligen sugen på att berätta för d närmsta nu i helgen då vi alla är samlade.. Men tycker egentligen att de är lite tidigt då ja går in i vecka 6 nästa vecka!' men man känner ju sig så ivrig ) o sen vill ja inte säga något till alla.offentligt förens typ vecka 15 i alla fall men vet dock inte om man klara dölja det så länge... När tänkte ni berätta??
  • Jean89A
    morphet skrev 2014-04-18 09:12:02 följande:
    Tycker du ska berätta om du vill! Vi har redan berättat för familjen samt någon nära vän. Resten berättar vi inte för förrän runt v.12 är tanken! Haft mycket värk det sista men min styvmamma som är bm har lugnar mig med att det är helt normalt :)

Ja jo vi har nog tänkt berätta för de närmsta på måndag

Va skönt att du har en styvmamma som är bm, smidigt om det är.något man undrar eller oroar sig över
  • Jean89A
    AX87 skrev 2014-05-13 16:46:07 följande:
    Får dra mig ur här. Definitivt misfall.

Nej beklagar hoppas på att det fäster sig en liten fort igen.
  • Jean89A
    tesslita skrev 2014-05-31 02:40:51 följande:
    Var på KUB test igår. Fick se den lille och en uppskattning på 1:20000 vilket tydligen är det lägsta man kan få :) Pyret var friskt och röjde runt. Helt magiskt :)

Va härligt. Jag ska på kub test 4 juni ,, bara längtar att få se den lille busen som simmar runt i min mage . De måste va en helt otrolig upplevelser.
  • Jean89A
    Jessbox skrev 2014-06-08 11:48:18 följande:
    Är det någon mer här inne som har börjat fundera på barnvagn? Vi bor på landet så vi behöver en stabilvagn som klarar terräng men samtidigt är de en fördel om den är smidig då vi har två hundar som också ska kunna åka med i bilen :)

Ja kollar för fullt på barnvagnar!! Och jag bor med på landet,, ja tycker att Emma ljunga verkar vara bäst på det mästa som terräng och sånt
  • Jean89A
    Jessbox skrev 2014-06-08 20:26:36 följande:
    Vi har varit inne på en emmaljunga city gross :) men sen har vi tänkt lite på brio smile också. Vi va i en affär & kollade runt lite men blev inte mycket klokare efter att vi pratat med de som jobbar där haha

Haha ja de gjorde vi med för någon vecka sen,, och vi blev inte häller klokare.. Men de blir en begagnad fin emmaljunga city gross vagn tro de lutar mest åt de i alla fall
  • Jean89A

Är det någon mer än jag som tycker att alla kläder känns väldigt obekväma och spänner?,

• Jean89A
    Winterbaby skrev 2014-06-13 08:05:25 följande:

Håller med dig! Är inte den som brukar trivas i klänning men nu är det ganska skönt, blir ju inget som stör runt magen. Har provat leggins och mammabyxor men de som inte sitter åt, kastar ner så att jag måste gå och dra upp dem hela tiden.
    BF 31 dec. 2014
    Ja jag tycker inte heller om klänning, men vill ha ha känning vill ja egentligen att de ska följa med feguren och hatar långa klänningar för ja är så kort. Har jätte problem att hitta kläder är så kräsen å så ska man på bröllop nästa helg vill ju se fin ut då.
  • Jean89A
    Gevaliacoffee skrev 2014-06-25 13:24:32 följande:

inskrivning avklarad. Ett UL avklarat. Prover för järn osv avklarat och inbokad glukosbelastnings test samt det riktiga UL . Nu börjar det dra framåt. Vi har tittat på vagn men köper inte det än (har bara sitt agn kvar från de andra) denna gången blir det en begagnad vagn och troligen Emmaljunga då vi har bäst erfarenhet av kvalité på dessa. Magen börjar växa och 2 kg upp visade vågen. Börjat knapra extra vitaminer med mycket järn men blir snart rena järntabletter. Fortfarande illa mående och mycket halsbränna.. mer andfådd vid aktivitet. Känt av bebisen ett par gånger i magen nu.

Vilken vecka är du i??

Mitt illamående slutade på dag vecka 14+0 så himla skönt nu är ja i vecka 16 känner mig piggare men som du säger väldigt lätt andfådd cykla några meter och kan knappt andas haha! Ja vi har också tittat på vagn och velat lite fram och tillbaka först ville vi ha Emma ljunga men sen när vi va och tittade igen på vagnar så tycker vi brio är bättre inte alls lika tung och klumpig som Emma ljunga beror ju förstås på vilken modell man väljer men eftersom vi bor på landet så vill man ju ha något som är mest anpassat för de med!
  • Jean89A
    Winterbaby skrev 2014-06-25 16:41:55 följande:
    Haha, vi skulle kolla på annonser på Blocket förra helgen. Bara för att liksom börja spana på barnvagnar för framtiden.
    Så skulle vi på utflykt för att kolla in en av annonserna som verkade riktigt lovande. Det slutade med att  vi kom hem med barnvagn med sitt- och liggdel, skötväska och babyskydd. Schyst deal! LOL
    BF 31 dec. 2014
    Ja skulle ja inte vara så kräsen när de gäller barnvagn så hade vi nog köpt barnvagn nu. Hade ju varit skönt att ha något av bebisdelen avklarad. De är ju liksom inte billigt att köpa allt man behöver. ???? Men vi får väl köpa annat först. För den barnvagnen vi vill ha är ju den nyaste brio happy med fast korg och böjbart handtag så vi hoppas någon säljer billigare till hösten på blocket.
  • Jean89A
    Winterbaby skrev 2014-06-26 13:14:08 följande:

Jean89A, ja det är inte lätt det där med barnvagn. Ska hålla tummarna för att du ska hitta din snart! =)

Vi vet ju liksom inte så mycket om den biten, så vi börjar med en och så får man la byta upp sig, efter hand, antar jag.

Pratade med brorsans tjej (de har två barn) lite löst, ingen vet ju vår hemlis än. Men hon är alltså inne på sin elfte barnvagn! Asså, det låter ju helt sanslöst! Jag trodde innan att man kanske byter EN gång genom åren men elva gånger på två barn?

Vad är "bruklig" mängd barnvagnar per barn? Bara så jag får en hum om vad som väntar? Har svårt att tro att det ska gå åt 5-6 st/ barn! =)

BF 31 dec. 2014
    Haha ja nja då vill ja ha en redig barnvagn från början som ja verkligen har känt efter på. Så kul är de ju inte och hålla på att byta barnvagn precis eller ja tycker inte de låter mest bökigt!
Svar på tråden Bebis i dec 2014