Inlägg från: Gevaliacoffee |Visa alla inlägg
  • Gevaliacoffee

Bebis i dec 2014

Hejsan. Hoppar in här hoppas det är okej :) Är en två barns mamma till två flickor 07 och 10. vi väntar nu vårt tredje barn med BF 4 januari men eftersom jag har en förlossningsskada sen första graviditeten kommer denna liksom den andra att bli med snitt och då i December. Ca 1,5-2 veckor innan då jag med båda kommit igång mycket tidigare än beräknat.

• Gevaliacoffee

inskrivning avklarad. Ett UL avklarat. Prover för järn osv avklarat och inbokad glukosbelastnings test samt det riktiga UL . Nu börjar det dra framåt. Vi har tittat på vagn men köper inte det än (har bara sitt agn kvar från de andra) denna gången blir det en begagnad vagn och troligen Emmaljunga då vi har bäst erfarenhet av kvalité på dessa. Magen börjar växa och 2 kg upp visade vågen. Börjat knapra extra vitaminer med mycket järn men blir snart rena järntabletter. Fortfarande illa mående och mycket halsbränna.. mer andfådd vid aktivitet. Känt av bebisen ett par gånger i magen nu.

• Gevaliacoffee

Hejsan! Jag är i vecka 16 :) Inte känt bebis så tidigt förr som denna gång alltså man känner som det är något som pirrar till eller bubblar till, sparkar kommer ju betydligt senare :) Vi hade en brio först och bor också på landet, mitt i skogen. men jag va inte nöjd med brio då det är ju 7 år sedan, nu kommer vi nog även titta på det märket. Men jag upplevde emmaljungas kvalité mycket bättre och smidigare. Berättade på jobbet igår att vi väntar barn alla tog det bra.

• Gevaliacoffee

Hur mår ni? Jag mår inte ialla så ofta nu. Mest pga slemmet som sätter sig i halsen jag kan få kräkningar av. Kan inte med starka dofter utan att få klökningar. Gått in i vecka 20 och verkar ha en rätt aktiv bebis. Idag ska bi på ett till UL så hoppas allt ser bra ut. Har fått mer ont i bäckenet och är fortfarande jätte trött hela tiden. Börjat få lite smärta i ryggslutet höger sida (ischias eller foglossning, haft båda innan) Återstår att se...

• Gevaliacoffee

Hej.

Hoppas kryssningen går fint. Jag har flugit och åkt båt nu i sommar och det har gått bra. Vi har bokat en kryssning också nu i september. I går va vi på UL igen och fick ändrat Bf till 12 januari.... så troligen blir det en januari bebis.. har ju planerat snitt 1,5-2 veckor innan då mina andra barn velat ut tidigt. Så återstår att se vilket datum dom sätter på snittet

Svar på tråden Bebis i dec 2014