Någon som är superbra på detta med att deklarera försäljning av aktier (framfab)?
Jag behöver hjälp, i oktober 2000 köpte jag aktier i Framfab. Jag har ingen aning om vad jag betalade, jag handlade ju för att jag då trodde på bolaget. Avräkningsnotan har nog försvunnit i nån flytt eller så...jag har den inte.
Nu har jag fått någon slags "tvångsinlösen" så jag har fått utbetalt 696:- för de aktierna hade tydligen hamat på den nederländska börsen via uppköp av bolag osv.....
Nu ska jag deklarera, jag förstår att jag kommer att få göra schablonavdraget, men jag har för mig att jag handlade aktierna för mer än 24:- styck, som är inlösenvärdet.
Banken kan inte hjälpa mig för deras register går bara tillbaka i 10 år...
och det är ju en betydande skillnad om jag får skatta nån hundring eller om jag får göra ett avdrag för en förlust med typ 2.500:--(bara ett exempel)
Hur ska jag göra? Går det att göra någon slags "sannolik uppskattning" av anskaffningsvärdet? Enligt skatteverket och deras hemsida var aktierna i januari 2000 värda 1.700:- men någon mer information finns inte och det var dit de hänvisade mig att titta...
Vet någon?