20 årig "bonus" som bor hemma...
Jesus, vilka stora problem folk har...suck!
Jesus, vilka stora problem folk har...suck!
Ordet curlad har verkligen blivit poppis, antar att folk gärna tittar på Malou!
Men personligen så ser jag det inte enbart negativt att vara "curlad" och är väldigt glad att mina föräldrar skämde bort mig under uppväxten, det har gjort att jag kunnat koncentrera mig på de saker som var viktiga för mig och kunde koncentrera mig på skolan osv.
Jag är också väldigt glad att jag hade möjlighet att bo hemma även när jag inte gick i skolan och att jag haft möjlighet att komma hem emellanåt och mina föräldrar alltid ställt upp på mig.
Det är något som också stärkt vårt band och jag kommer självfallet ge igen den dagen de blir gamla, vilket inte varit självklart om de inte ställt upp på mig.
Så att bli curlad behöver absolut inte alltid vara någonting negativt...
Jag har inget behov av att mina barn ska "ge" tillbaka något till mig när jag blir gammal för att jag har tagit hand om dem när de har vuxit upp. Och precis som Sextiotalist säger så är det många hemmamammor som inte får ett skit tillbaka. Och många heltidsarbetande som får det.
Min uppgift som förälder har varit att uppfostra dem till självständiga, hänsynstagande, tänkande och kännande individer. Att ge dem bästa möjliga förutsättningar att stå på egna ben. Och det finns självklart ett egetintresse i det. Inte att bli omhändertagen när jag blir gammal, utan vara stolt över de vuxna jag har hjälpt till att dana. Och har jag lyckats så kommer de att stå bredvid mig när jag är gammal - inte för att de "måste" utan för att det ligger i deras natur.
Här är en förklaring till ursprunget till begreppet. Så du får en klarare blid av vad som ligger i begreppet "Curlingförälder". Lättare att diskutera sakfrågan när alla vet vad man pratar om :)
www.svd.se/nyheter/idagsidan/barn-och-unga/ho...