Inlägg från: Christel89 |Visa alla inlägg
  • Christel89

nappen!

Vår son är 2,5 år, i ett år ha vi tjatat om att nappen enbart ska vara när man sover och åker bil och vagn. Och börja bli trött på detta, han är ledsen och grinar, och de bli tråkigt.... Nu har han fått en syster som ha napp, han bli ännu mer påmind. Och känns inte som vi får han till att sluta när hon ha en. Hur ha ni gjort? Ska jag låta ha. Ha nappen när han ber om den? Känner att detta napp tjat ta över vår dag

• Svar på tråden nappen!
  • Christel89

Tack för alla svar, nu få han ha nappen,och jag hoppas att han själv känner sig redo för att vara utan den snart. Få gå o försök gömma undan dem, så de inte bli att han springer på dem... Tycker igentligen inte om att de ska ha napp på dagarna, men jag få vika mig helt enkelt, han verka absolut inte vara redo för att bli av med den.

• Christel89

[quote=72926726][quote-nick]Sous skrev 2014-04-04 07:44:21 följande:[/quote-nick]Jag moraliserar inte. Jag undrar uppriktigt eftersom de vill vänja nr 1 av med nappen men säger att det inte går eftersom lillasyster nu har napp. Varför då ens ge napp till lillasyster? Att ha napp är ingen naturlag, och det är heller inte så att barn då per automatik suger på tummen. Barnet kan ju inte gärna ha nappen som en stor trygghet om de aldrig haft någon? Jag skulle i ts läge passa på att ta bort nappen från båda barnen, innan lillasyster hinner vänja sig. Begränsa till när bebisen ska sova och lirka sen ut nappen när hon har somnat.[/quot

Mest för att hon ville ligga vid mitt bröst hela tiden när hon föddes så ha de bara blivit att vi fortsatt med den. Kanske lättare qtt ta bort den nu på en gång :-P

Svar på tråden nappen!