• Anonym (Våfflor som middag?)

Barnfamiljer: Serverar ni våfflor till middag?

Vårt barn börjar så smått följa med kompisar från förskolan hem.
    På två veckor har hen varit hemma hos två olika familjer och båda gångerna när vi har hämtat så har de ätit våfflor till middag med sylt och grädde.
    I vår familj är våfflor ingen middag och jag skulle aldrig komma på tanken att laga det till middag om vi hade haft något annat barn hemma på middag.
    Jag skulle nog bjuda på köttbullar, köttfärssås, tacos eller något annat "barnvänligt"

Vi är absolut ingen familj som äter extremt nyttigt.
    Hur gör ni? Är våfflor middag?

(Jag vet att barnet inte dör av att äta det till middag och jag är medveten om att de båda familjerna kAnske lagat det för att "lyxa" till det när de har middagsgäster och så vidare....)

• Svar på tråden Barnfamiljer: Serverar ni våfflor till middag?
  • Scratt

Till efterrätt eller någon gång i undantagsfall, till kvällsmat

• Oleanna

Nej, vi äter inte våfflor alls. Om de skulle få det så är det tex en dag på Liseberg  eller liknande.
    Än har det inte hänt.

• UCharlotte

Nej. Inte ur nåt hysteriskt supernyttigt perspektiv men för att det inte mättar speciellt länge.
    Som kvällsgottis - absolut

• Frontline

Japp här blir det våfflor till middag, visst det mättar inte så länge men äter man middag klockan 17 så står sig barnen på det fram tills kvällsmaten klockan 18.30...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Mymmlan

Nix. Men som efterrätt när vi ätit soppa kan det hända. Men matvåfflor med morot, spenat och matigt pålägg har hänt, inte med sylt.

• La Lola

Ja eller plättar eller pannkakor.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • BrödernaBus

Vi serverar inte våfflor alls (eller pannkakor heller för den delen) då barnen inte äter det. Den stora kräks av det och den lilla tycker inte om.

• Näckrosen

Ja, en eller par gånger om året äter vi våfflor. Och då som lunch eller middag.

• sextiotalist

Vi kan ha det. Men då med annat på. T.ex creme fraishe, lök och annat gott. Men vi äter sällan våfflor, nog för att det är gott, men det blir inte av.
    Tonåringen gillade varken pannkaka eller våfflor när han var i förskoleåldern, så då blev det ännu er sällan och då på helgerna när syskonen var hos oss
    Våfflor för mig är en helgrätt mer

Svar på tråden Barnfamiljer: Serverar ni våfflor till middag?