Inlägg från: FixarFrasse |Visa alla inlägg
  • FixarFrasse

Låter ni ert/era barn "gå påskkärring"?

Men vad är det med folk - hur f-n kan man tycka att det är jobbigt med barn som kommer och ringer på - oavsett om det är påsk eller Halloween (eller bullförsäljning till lokala idrottsklubben)

Godis för någon hundring och kanske lite guldtior kan man väl ge för att glädja ungarna. Köp bullar och tulpaner av idrottsföreningarna; de tar ett jätteviktigt socialt ansvar! Skicka för guds skull ut era ungar och låt de träffa lite människor i verkliga livet. 

Men - ha lite koll på dem; låt någon vuxen eller större syskon ha dem under uppsikt. 

• FixarFrasse
    Ingrid Marie skrev 2014-04-03 13:19:09 följande:
    Jag tycker inte personligen att det är jobbigt Men uppenbarligen är det många som tycker det.

Av just den anledningen är jag själv lite tvehågsen till hur jag skall låta min äldsta (4 år) göra nu i påsk. Vi är dessutom nyinflyttade i vårt villaområde så jag har verkligen inte alls pejl på vilka som kan tänkas uppskatta besök och inte.
    ...kan du inte "haka på", hålla dig lite i försynt bakgrunden och passa på att presentera dig själv för grannarna. Så kan du få lite koll på också vem som är surisar i kvarteret..? Jag tycker inte det är töntigt om små barn har en förälder med sig lite i bakgrunden när de kommer och påskar. Tvärtom trevligt om det är någon nyinflyttad som presenterar sig. Du hade också fått ett chokladägg!  
  • FixarFrasse

....och naturligtvis ska barnen inte gå bara "för att"; de ska ju själv vilja och tycka att det är kul, annars är det liksom ingen poäng. 

Svar på tråden Låter ni ert/era barn "gå påskkärring"?