Inlägg från: Hemligkvinna |Visa alla inlägg
  • Hemligkvinna

Låter ni ert/era barn "gå påskkärring"?

Mina barn får inte, men har inte heller visat något direkt intresse för det. De har sagt det någon gång när något barn ringt på hos oss, men då har jag bara sagt att de får ju så himla mycket godis ändå.

Om släkten skulle få lov, så får våra barn på tok för mycket godis som säkert kulle räcka ett halvår. Första barnen i släkten och bortskämda är de verkligen!

Så främsta anledningen är att mina barn redan får för mycket godis

• Hemligkvinna

Personligen tycker jag att det värsta när barn ringer på är när de vill sälja jultidningar. Varken barnen eller vi tjänar på det.

• Hemligkvinna
    Monchichier skrev 2014-04-03 16:22:07 följande:
    Världens sämsta undanflykt.
    Man kan aaaaaaaldrig få för mycket godis!
    Jo. Jag vill inte ha feta barn med hål i tänderna. Mina barn får godis på fredagskvällen och då absolut max 70gram.

Avskyr allt socker.

Men om de hade fått annat än godis hade de fått gått. Varför inte ge barnen annat?
  • Hemligkvinna

Ja, alla gör vi som vi vill. Men ja jag brukar väga godiset om de väljer lösgodis. Det räcker bra. Varför vara onyttig i onödan?

• Hemligkvinna
    Queenie70 skrev 2014-04-03 16:55:55 följande:

De 70 grammen är ju också i "onödan"..
    Ja, helt klart men bara för att man låter sina barn få lite godis så behöver man inte överösa de. Varför inget eller massor, när man kan äta litegrann?

Jag vill inte att mina barn skall få sådant sockerberoende som jag har. Nu har de äntligen tagit bort allt onödigt socker i skolan också, så som kräm, saftsoppa, oboj, bullar, glass mm till mellanmål.
Svar på tråden Låter ni ert/era barn "gå påskkärring"?