• Anonym (1)

Buljongfasta?

Någon som har fastat med buljong för viktminskning? Hur gick det?

"Du borde prova LCHF!" "Man går bara upp allt igen när man börjar äta som vanligt" och dylika kommentarer undanbedes :)

• Svar på tråden Buljongfasta?
  • Långbenopluto

Det är inte nyttigt...

Är det inte bättre du dricker näringsdrycker så du får i dig alla vintmainer etc som in kropp behöver?

• Påven Johanna
    Anonym (K) skrev 2014-04-04 10:58:26 följande:
    Vad är buljongfasta?
    Det är väl rimligen precis vad namnet låter antyda. 
  • Anonym (K)
    Påven Johanna skrev 2014-04-04 11:00:23 följande:
    Det är väl rimligen precis vad namnet låter antyda. 
    Ja, jag förstår att man dricker buljong, men ville veta mer, tex om man bara får dricka buljong, hur länge man ska hålla på och om man använder vanliga buljongtärningar....
  • Anonym (1)
    Korpen skrev 2014-04-04 10:57:46 följande:
    Det är inte nyttigt...

Är det inte bättre du dricker näringsdrycker så du får i dig alla vintmainer etc som in kropp behöver?
    Nej. Inte tillräcklig snabb viktminskning :)
    Anonym (K) skrev 2014-04-04 11:02:24 följande:
    Ja, jag förstår att man dricker buljong, men ville veta mer, tex om man bara får dricka buljong, hur länge man ska hålla på och om man använder vanliga buljongtärningar....
    Vatten, buljong, kaffe, te, lightläsk... Buljongen är mest till för att man ska få i sig något matigt och få mindre sug :) Jag använder knorrs ekologiska grönsaksbuljong (den är i en rund liten burk). En matsked pulver + 5dl vatten. 
  • La Lola
    Anonym (1) skrev 2014-04-04 11:08:58 följande:
    Nej. Inte tillräcklig snabb viktminskning :)
    Du vill alltså gå upp lika fort igen när du börjar äta?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Monchichier

Vad är det egentligen du vill veta?

Ja - självklart går man ner fort när man inte får i sig några kalorier.

• Anonym (2)

Jag har gått ner fortare om jag ätit lite (ca 600-900 kcal/dag) av vanlig mat än de gånger jag fastat på vatten.

• Anonym (1)
    Anonym (2) skrev 2014-04-04 11:21:46 följande:
    Jag har gått ner fortare om jag ätit lite (ca 600-900 kcal/dag) av vanlig mat än de gånger jag fastat på vatten.
    Har problem med att hetsäta, så det funkar inte för mig att äta och räkna kalorier samtidigt (iaf inte nu när jag försöker gå ned i vikt), tyvärr :/ 
  • Anonym (2)
    Anonym (1) skrev 2014-04-04 11:24:46 följande:
    Har problem med att hetsäta, så det funkar inte för mig att äta och räkna kalorier samtidigt (iaf inte nu när jag försöker gå ned i vikt), tyvärr :/ 
    Åh, vet hur det är, är också en hetsätare :/ Hur mycket är det du vill gå ner, om man får fråga?
  • Anonym (PT)

Att dricka buljong i flera dagar samlar bara vätska. Kör på att bara käka frukt och grönt en vecka och inget annat, så du får massor av näring i dig.

• Anonym (K)

Men är inte bujong väldigt salt? 

Svar på tråden Buljongfasta?