• Elena1982

Grannhunden

Kanske inte är rätt tråd, men jag provar.

Jag och min pojkvän har sagt åt grannen att koppla sin rottweiler hund 2 gånger, men ingenting händer. Vi får gå en omväg med våra hundar för att inte den hunden ska springa fram till oss..visserligen gör det väl ingenting att vi måste gå en omväg, men det kan ju hända att den hunden rusar fram ändå fast vi går en omväg.

Det är även fler grannar + vaktmästaren/hyresvärden har sagt åt dom att koppla hunden, men ingenting händer.

Vart ska man vända sig när grannen inte lyssnar, nån som vet?

• Svar på tråden Grannhunden
  • MissPattaya94

i mitt land vi slänga glukol injecerad korv.
    men i Sverige man ringa polis jag tror

• Flaskpostaren

Köp en större hund?

• Elena1982

Öhh?? Dom ska koppla hunden eftersom det råder koppel tvång, men att förgifta mat för att göra hunden sjuk eller låta den riskera att dö?? Det skulle aldrig falla mig in! Och polisen har nog väldigt mycket viktigare saker att göra, än att åka ut för att säga till några ungdomar för att koppla sin hund.

• Elena1982
    Flaskpostaren skrev 2014-04-04 22:45:13 följande:
    Köp en större hund?
    Vi har ganska stora hundar som inte är så snälla mot andra hundar och vi har dom ALLTID kopplade.
  • MissPattaya94
    Flaskpostaren skrev 2014-04-04 22:45:13 följande:
    Köp en större hund?
  • Flaskpostaren
    Elena1982 skrev 2014-04-04 22:46:18 följande:
    Vi har ganska stora hundar som inte är så snälla mot andra hundar och vi har dom ALLTID kopplade.
    Släpp lös dom och problemet är löst!
  • Aniiee
    Flaskpostaren skrev 2014-04-04 22:49:03 följande:
    Släpp lös dom och problemet är löst!
    Jag är benägen att hålla med.....

Annars, TS, så frå du ringa miljökontoret på kommunen, om de har hand om husdjur, eller till länsstyrelsen.
    There is a sacredness in tears....They are the messengers of overwhelming grief, of deep contrition and of unspeakable love
  • realisten
    MissPattaya94 skrev 2014-04-04 22:43:18 följande:
    i mitt land vi slänga glukol injecerad korv.

men i Sverige man ringa polis jag tror

I ditt land kan ni inte ett skit om djur heller! Här i Sverige ser våran lagstiftning och hundhållning helt annorlunda ut och det är en jävla tur de korkat jävla inlägg av dig.
  • realisten
    Elena1982 skrev 2014-04-04 22:38:19 följande:
    Kanske inte är rätt tråd, men jag provar.

Jag och min pojkvän har sagt åt grannen att koppla sin rottweiler hund 2 gånger, men ingenting händer. Vi får gå en omväg med våra hundar för att inte den hunden ska springa fram till oss..visserligen gör det väl ingenting att vi måste gå en omväg, men det kan ju hända att den hunden rusar fram ändå fast vi går en omväg.

Det är även fler grannar + vaktmästaren/hyresvärden har sagt åt dom att koppla hunden, men ingenting händer.

Vart ska man vända sig när grannen inte lyssnar, nån som vet?

Pröva med länsstyrelsen det kan ibland hjälpa
Svar på tråden Grannhunden