• mr me

Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?

Sverige har sedan länge en generös invandringspolitik. De senaste decennierna har Sveriges demografi förändrats radikalt. Till följd av detta har samhället blivit råare och kallare.

På många svenska skolor finns det idag övervakningskameror, båda för att övervaka eleverna och för att förhindra att skolorna utsätts för brandattentat. I tidningarna läser vi även om gruppvåldtäkter och personrån på skolorna under skoltid.

Under det gångna året har vi haft omfattande invandrarkravaller i landets huvudstad, men även oroligheter bland invandrarna i Göteborg, Malmö och andra städer, där bilar, förskolor och kulturminnesmärkta byggnader stuckits i brand.

Elin Krantz, Inger Wickman, Tommy Lundén, listan kan göras lång över de svenskar som bara de senaste åren oprovocerat fallit offer för det dödliga invandrade våldet. Den svenska invandringspolitiken har ett pris, inte bara i form av skattemiljarder, utan även räknat i antal släckta människoliv.

Det jag undrar är om ni som är för denna samhällsutveckling är nöjda? Är det såhär ni vill att Sverige ska se ut?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?
  • Schna
    rosyposy skrev 2014-04-06 11:06:34 följande:
    Japp!
    Däremot tar jag tillbaka det där med fel kategori, jag använder appen och då visas tydligen ibland alla nya trådar och trådar med nya inlägg i sig oavsett vilken del av forumet de postats i även om jag valt att vara i en specifik kategori.

Men bortsett från det så är detta bara ytterligare en tråkig och desinformativ trådstart fylld av hatisk propaganda.
    It takes a fool to remain sane
  • Gert

Synd att det inte finns en tidsmaskin så man kan åka tillbaka 40 år i tiden. Jag skulle nog få en chock om jag såg hur samhället såg ut då. Bara svenskar överallt. 

• Tonårsmamman1
    Gert skrev 2014-04-14 21:43:23 följande:
    Synd att det inte finns en tidsmaskin så man kan åka tillbaka 40 år i tiden. Jag skulle nog få en chock om jag såg hur samhället såg ut då. Bara svenskar överallt. 
    Varför inte bara fråga någon som levde då, finns ganska många kvar i livet.....
  • Gert
    Tonårsmamman1 skrev 2014-04-14 21:51:24 följande:
    Varför inte bara fråga någon som levde då, finns ganska många kvar i livet.....
    Risken finns att man bli uthängd som rasist.
  • Tonårsmamman1
    Gert skrev 2014-04-14 21:58:03 följande:
    Risken finns att man bli uthängd som rasist.
    Antagligen blir du betraktad som mindre vetande, okunnig osv. För alla vet ju att Sverige hade invandring för 40 år sedan också.
  • grind

Samhället har havererat men det gäller även etniska svenskar. Vaa och varannan människa ser ut som lodis.

• Marlean

Du har rätt grind. Det är bättre alla ser ut som blottare som de i rockarna på din bild.

• Naranjos
    Ful Anka skrev 2014-04-06 11:31:12 följande:
    Om du studerar lite nationalekonomi så inser du snart att vi behöver invandring och har så alltid gjort. Valonerna är ett bra exempel på det. Så läs lite svensk historia så förstår du hur samhället som vi har idag har byggts upp.
    Sen om samhället, som det ser ut idag, är bra eller dåligt är en helt annan sak vi har ju liksom inte så mycket att välja på.
    Det där med Vallonerna börjar bli lätt uttjatat. Ca. 900 personer stannade i Sverige på 1600-talet.

Det är färre än t.ex. det antal syrier som kommer till Sverige varje vecka och en piss i Mississippi jämfört med den invandringen vi har haft sen slutet av 1970-talet.

Vallonerna var dessutom handplockade till Sverige för deras yrkesskicklighets skull. Den typen av invandring stöds till fullo av t.ex. SD.
  • Gert
    Tonårsmamman1 skrev 2014-04-14 22:42:30 följande:
    Antagligen blir du betraktad som mindre vetande, okunnig osv. För alla vet ju att Sverige hade invandring för 40 år sedan också.
    Ja, det vet jag att Sverige hade. Men man kan inte jämföra invandringen för 40 år sen och invandringen idag. Förra året invandrade 116 000 människor och i år väntas det komma 127 000 . Främst från Syrien och anhöriginvandring.
  • puss
    Gert skrev 2014-04-15 17:04:07 följande:
    Ja, det vet jag att Sverige hade. Men man kan inte jämföra invandringen för 40 år sen och invandringen idag. Förra året invandrade 116 000 människor och i år väntas det komma 127 000 . Främst från Syrien och anhöriginvandring.

ja, det kommer väldigt många kvinnor från thailand och polen.
    *puss puss puss puss*
Svar på tråden Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?