• mr me

Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?

Sverige har sedan länge en generös invandringspolitik. De senaste decennierna har Sveriges demografi förändrats radikalt. Till följd av detta har samhället blivit råare och kallare.

På många svenska skolor finns det idag övervakningskameror, båda för att övervaka eleverna och för att förhindra att skolorna utsätts för brandattentat. I tidningarna läser vi även om gruppvåldtäkter och personrån på skolorna under skoltid.

Under det gångna året har vi haft omfattande invandrarkravaller i landets huvudstad, men även oroligheter bland invandrarna i Göteborg, Malmö och andra städer, där bilar, förskolor och kulturminnesmärkta byggnader stuckits i brand.

Elin Krantz, Inger Wickman, Tommy Lundén, listan kan göras lång över de svenskar som bara de senaste åren oprovocerat fallit offer för det dödliga invandrade våldet. Den svenska invandringspolitiken har ett pris, inte bara i form av skattemiljarder, utan även räknat i antal släckta människoliv.

Det jag undrar är om ni som är för denna samhällsutveckling är nöjda? Är det såhär ni vill att Sverige ska se ut?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?
  • puss
    maria diaz skrev 2014-04-17 17:19:52 följande:
    Det kommer troligen öka chanserna att förslaget om minskad invandring blir verklighet.

det vore oerhört tragiskt.
    *puss puss puss puss*
  • maria diaz
    puss skrev 2014-04-17 17:20:54 följande:

det vore oerhört tragiskt.
    Inte för de utrikesfödda i Sverige som redan fastnat i utanförskap och arbetslöshet.
    Deras chanser att komma in i arbetslivet skulle öka dramatiskt om ytterligare invandring bromsades.
  • puss
    maria diaz skrev 2014-04-17 17:29:18 följande:
    Inte för de utrikesfödda i Sverige som redan fastnat i utanförskap och arbetslöshet.
    Deras chanser att komma in i arbetslivet skulle öka dramatiskt om ytterligare invandring bromsades.

men det är ju jättebra. tycker du de ska tvångsutbildas och sen tvingas arbeta inom de yrkesområden som vi lider brist på?

eller vad är det som är bra med det?
    *puss puss puss puss*
  • Ernst Hugo

Sverige pga av sin låga naivitet beroende av invandring, nu som förr. Samhällsutvecklingen som du kallar det och beskriver i ignoranta och generaliserande termer, är mer kopplat till att fler människor hålls nere i hopplöshet och utanförskap oavsett enicitet. Din subjektiva åsikt att samhället blivit kallare tycker jag mest är lite juvenil. Samhället är inte kallare nu än för 50 eller 150 år sedan.

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • puss

humankapitalet, säger jag, humankapitalet.

*puss puss puss puss*
  • Sensitiveguy
    chrissandra skrev 2014-04-17 00:17:44 följande:
    Du tycker alltså att valet är en parodi?

Vilka ska få rösta tycker du?

Alla som vistas i Sverige den dagen, turister också.

Alla som bor i Sverige, oavsett härkomst, bör naturligtvis få rösta i val i denna fantastiska demokrati, förutsatt att du är svensk medborgare.
  • Sensitiveguy
    förvirradflicka skrev 2014-04-17 00:20:39 följande:
    Parodi? Det ger en rättvis bild av hur svenska folket, de svenska medborgarna tycker i frågan. Vilket för mig är viktigt! Politiker vet inte alltid hur det faktiskt ser ut i samhället, varför inte låta de som vet få vara med och bestämma?

Begriper inte vad det har med invandrare att göra.
  • Sensitiveguy
    OneWish skrev 2014-04-17 00:28:31 följande:
    Vad är en parodi med att omröstningar som gäller en nationspolitik kräver medborgarskap?

Tycker du det är en parodi att man måste vara aktieägare för att få rösta i bolagsstämmor också?

Nu påstod jag inget sådant, är du medborgare kan du rösta, annars inte. Självklart.
  • Sensitiveguy
    Ingram skrev 2014-04-17 00:47:03 följande:
    Jag tror de flesta förstår att om vi har en folkomröstning i Sverige så får alla svenska medborgare över 18 rösta, det omfattar ju just alla svenska medborgare...oavsett vart du är född.

Jo, men tror du medborgare som invandrat hit inte känner aversion mot en omröstning om invandringsstoop?
  • Gert

Det finns ju vissa politiker som vill ge papperslösa och illegala invandrare rösträtt. 

Svar på tråden Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?