• JohanBestGFX

    Ensam och åter ensam...

    Hejsan.

    Känner mig så ensam alltså... förut gick dagarna till att mecka med hjullastare och lastbilar samt bilar. Just nu så är det studier på Komvux för att kunna söka in till Universitetet. När man väl är ute och försöker vara social så är det som om alla ignorerar en, har inga kompisar sen förr i livet, bor själv och försöker göra det bästa av dagen + studier... är 26 år och oskuld... vet inte varför jag tog in oskulden men passar väl ändå in i texten...

    Hela livet har varit tufft... blev mobbad från årskurs 1 till 9 för att jag var/är hörselskadad och 160 cm lång...

    liksom... det känns som en enda stor sten i bröstet som inte vill försvinna. När man går ute t.ex så känns den där stenen och trycker ner en... vet inte varför jag gör ett inlägg här på familjeliv om mina egna problem, alla har problem ja vet... men jag känner att... jag måste på något sätt få ut mig och... vet inte...

    Blev mobbad av både killar och tjejer. Jag har gjort mitt bästa för att stoppa mobbare som mobbade mina klasskompisar, då hoppade mobbarna på mig för att jag försökte hjälpa dem som blev mobbade... och inte ens något tack fick man för att man försökte hjälpa folk, och mycket mycket mer hänt och... liksom... att få känna känslan av att hålla om en kvinna att hon ser mig att hon vill pussa mig, krama mig, se på film med mig, att vi är i en och samma bubbla... den känslan... just den känslan skulle jag vilja uppleva... att få känna att någon verkligen ser mig och för den jag är... Varför är det alltid jag som måste sms:a eller ringa för att dem ska ringa eller sms:a tillbaka? har ALLTID VARIT så... som att jag är någon jävla sändare som skickar men inte får något tillbaka, inte ens ett "tack för att du fanns där för mig när jag blev jätte mobbad." Blir så ledsen...

    Kram familjeliv...

  • Svar på tråden Ensam och åter ensam...
  • Annansmamma

    Oj....vilken tung ryggsäck du verkar bära på. Har du funderat på att gå i terapi? Jag har gjort det, det hjälpte mig massor.

  • Annansmamma

    JohanBestGFX skrev 2014-04-06 20:55:18 följande:
    Har provat det förut, gick väl ett tag... men det försvann lika fort det med... :(

    Har du något intresse som kanske kan leda dig till nya människor? Dans? Nån kurs?
  • JohanBestGFX
    Annansmamma skrev 2014-04-06 21:13:54 följande:
    Jag brukar gymma 4 dagar i veckan efter studierna. Brukar inte göra så mycket eftersom jag är ganska rädd av mig också... det är svårt att förklara men när man försöker ta kontakt med någon/eller en "kompis" så är det som om dem försöker att "jaha okej måste dra nu bla bla bla" och så ser man dem så och prata med någon runt hörnet hur länge som helst. osv osv... känner lite jobbigt att gå... för att bördan är så tung, varit så i 17 år...
  • Annansmamma
    JohanBestGFX skrev 2014-04-06 21:16:41 följande:
    Jag brukar gymma 4 dagar i veckan efter studierna. Brukar inte göra så mycket eftersom jag är ganska rädd av mig också... det är svårt att förklara men när man försöker ta kontakt med någon/eller en "kompis" så är det som om dem försöker att "jaha okej måste dra nu bla bla bla" och så ser man dem så och prata med någon runt hörnet hur länge som helst. osv osv... känner lite jobbigt att gå... för att bördan är så tung, varit så i 17 år...
    Toppenbra att du tar dig till gymmet iaf! Ja...det är lite svårare att få nya vänner ju äldre man blir tycker jag. Men jag vet av egen erfarenhet att om man har ett gemensamt intresse så är det lättare. Jag ingår i en kör och håller på med kattutställning och genom det samt studier så har jag hittat några nya bekantskaper.

    Var inte så hård mot dig själv, jag vet att det är lätt att säga men svårt att leva efter. Men vet du, du är så jäkla bra precis som du är och de som inte vill ha kontakt med dig är inte värda dig! Så enkelt är det. De är inte värda DIG. Du har rätt att få vara med människor som visar intresse för dig. Nöj dig inte med mindre.

    Jag hoppas du hittar en ny vän väldigt snart. Jag hejjar på dig!
  • JohanBestGFX
    Annansmamma skrev 2014-04-06 21:21:44 följande:
    Toppenbra att du tar dig till gymmet iaf! Ja...det är lite svårare att få nya vänner ju äldre man blir tycker jag. Men jag vet av egen erfarenhet att om man har ett gemensamt intresse så är det lättare. Jag ingår i en kör och håller på med kattutställning och genom det samt studier så har jag hittat några nya bekantskaper.

    Var inte så hård mot dig själv, jag vet att det är lätt att säga men svårt att leva efter. Men vet du, du är så jäkla bra precis som du är och de som inte vill ha kontakt med dig är inte värda dig! Så enkelt är det. De är inte värda DIG. Du har rätt att få vara med människor som visar intresse för dig. Nöj dig inte med mindre.

    Jag hoppas du hittar en ny vän väldigt snart. Jag hejjar på dig!
    Tack så otroligt mycket Annansmamma Glad. Ska följa ditt råd! du får ha en så trevlig kväll Glad

    kram!
  • Annansmamma
    JohanBestGFX skrev 2014-04-06 21:25:27 följande:
    Tack så otroligt mycket Annansmamma Glad. Ska följa ditt råd! du får ha en så trevlig kväll Glad

    kram!
    Tack själv!

    Ha en fin kväll du med!

    Kram
Svar på tråden Ensam och åter ensam...