• Moi 1

3 år till sommaren, behövs/vilken barnvagn? Ej syskonvagn

Ni som har barn i åldern 2-3,5 år har ni barnvagn? Jag vänder mig till er som inte använder syskonvagn. Vårt barn blir 3 till sommaren och har vuxit ur sin nuvarande vagn.

• Svar på tråden 3 år till sommaren, behövs/vilken barnvagn? Ej syskonvagn
  • Moi 1

Ok, låter som att det kan vara användbart med en sulky då. Vad har ni för vagnar ( märke)? Ni verkar ju nöjda. Jag vill nog inte ha en plastig och rapplig paraplyvagn till vardags direkt samtidigt som den ska funka att ha med sig på utflykter och resor, finns det någon sådan vagn?

• Moi 1

Ni som inte tycker att det behövs någon ny vagn, åker ni mycket bil/cyklar? För det tar ju lång tid att gå i deras takt även om de orkar gå bra så långt.

• Moi 1

Skickade iväg lite snabbt men skulle tillägga att jag är tacksam över era vagntips, googlar dem så fort jag får tid ikväll!!

• Moi 1
    Mellanmjölkens land skrev 2014-04-07 17:44:03 följande:
    Inga bra vagntips eftersom vi har kvar vår Emmaljunga City Cross även om den börjar bli lite liten. Är dottern inte sjuk används den max nån gång i veckan utan hon cyklar på sin balanscykel istället så det är mitt tips.

Precis så gör vi just nu men tycker att Emmaljunga Nitro City börjar bli i minsta laget. Eftersom vi bor centralt med mycket trafik känns det inte som detta är den bästa lösningen.
  • Moi 1
    Genuin skrev 2014-04-07 18:24:15 följande:
    Bugaboo Bee plus en Brio sulky :)

Hade en Bugaboo+ hade vi när dottern var liten, då var den värdelös, tyvärr. Den inhandlades inför en utlandsresa..Såld numera och köper inte en sån igen. Vilken Brio har du?
  • Moi 1
    Alexi skrev 2014-04-07 18:22:31 följande:
    Vi köpte en babyjogger city mini i höstas när sonen var knappt tre år. Jättesmidig att ha i bilen, bra på alla sätt. Jag vill ofta ha med vagn på utflykter trots att han hellre går, så skönt att lägga alla grejor i. Vi sålde vår Brio sitty också och har Babyjogger istället, milsvid skillnad.

På vilket sätt var Babyjoggern bättre?
  • Moi 1
    Alexi skrev 2014-04-07 19:28:50 följande:
    Babyjogger och brio sitty är ju två helt olika vagnar. Sovläge, suflett, körglädje, hur man fäller ihop, allt är bättre på babyjogger. Och då är inte Brio en dålig vagn.

Ja, har förstått att det är skillnad. Det är bara att Babyjoggern känns lite rapplig men har ju inte provkört den med barn i.
  • Moi 1

Glömde tillägga att den ( Babyjoggern) verkar väldigt smidig att fälla ihop. Samtidigt måste det finnas en anledning till att man ser var och varannan köra Brios sulky bortsett från Mac Laren ( osäker på stavning)?

• Moi 1

Har inte glömt tråd men varit upptagen. Min man vill inte ha någon paraplyvagn och jag är lite orolig för att en Brio Spinn eller Emmaljunga scooter 3s känns för snarlik Nitron vi redan har. Babyjoggern ligger väl bäst till av de övriga. Som jag nämnt tidigare så går vårt barn gärna och använder sin springcykel en del samt att vi ska börja cykla med henne i cykelsits ( tror det heter så). Så är inte jättesugen på em dyrare vagn ifall den knappt kommer används...

• Moi 1

Är det någon som vill dela med sig om Emmaljungas nya Scooter 3S?

• Moi 1
    Natulcien skrev 2014-04-10 09:34:30 följande:
    Hur tänkte du nu? Motionerar föräldern mer om hen cyklar med ett barn i cykelsadel än om hen går raskt med barnet i vagn??? Och vad är det för skillnad för barnet om hen sitter i en cykelsadel jämfört med i vagn?

• Moi 1
    Hedebris skrev 2014-04-09 19:34:33 följande:
    Ok. Bara undrade.. vi skrotade vagnen när vår lärde sig att gå. 14månader.. Det tar lite längre tid? Men vi har inte bråttom

Alla är olika, vi har oftast inga problem med att låta vårt barn styra takten. Men som det ser ut just nu så tror jag att barnet skulle må bra av att få åka vagn ibland. Sen om det blir så får vi se.
  • Moi 1

Uppdaterar lite kort.

Emmaljunga Scooter 3s inhandlades vid påsk ( kampanjpris på Babyexperten ). Jättesmidig, skön att köra och vårat barn tycker om att sova i den. Men den har inte använts så ofta eftersom det är cykel som gäller för hela slanten

Tur att vi inte köpte en dyrare vagn

• Moi 1

Vill bara uppdatera läget eftersom diskussioner uppstod om/varför kring barnets behov av vagn. Den har knappt använts då vårt barn hellre har promenerat eller cyklat på sin tvåhjuling ( med stödhjul ), dock har den varit ovärderlig de sena kvällar då vi varit ute sent och behövt transportera ett trött barn hem till sin säng. Nu har vi gett bort den så det är definitivt slutåkt och jag saknar endast varukorgen. Så nu vet ni det😉

Svar på tråden 3 år till sommaren, behövs/vilken barnvagn? Ej syskonvagn